Tvätta Spada-ställ?

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Tjoh!

Efter att ha använt mitt textil-ställ hårt och hårigt ett tag nu (både sittandes och glidandes på asfalt :yoparty ) Så börjar det lukta fält-övning mer och mer. :zpy

Innerstället har varit ute sedan länge, men hur tusan ska man tvätta ytterstället? Letat info i stället, men enbart hittat vad det består av. :va

Till saken hör att jag har en rispa på vänster axel, sedan senaste asfaltsbesöket. Och jag vet int' hur bra det är med vatten I stället, så det ska vara vatten-avstötande.

Hur-gör-sporthoj? :rolleyes:

Jag körde mitt allväders i tvättmaskinen.....30 grader utan centrifug och inget sköljmedel......hängde det på tork......impregnerade det....fädit!

Jag körde mitt allväders i tvättmaskinen.....30 grader utan centrifug och inget sköljmedel......hängde det på tork......impregnerade det....fädit!

Jo det fungerar och man bör använda tvåltvättmedel typ Grumme tvättsåpa eller Y3.

En del membran (Gore-Tex och liknande) kan bli lite griniga mot nötningen som uppstår när stället studsar runt i en tvättmaskin. Men jag brukar för det mesta köra allvädersställ i tvättmaskin, ju billigare desto större är chansen att jag gör det. På ganska låg temperatur och med vanligt tvättmedel. Jag har ett lite dyrare ställ och det lämnar jag in på kemtvätt en gång per år, vilket kostar ca 200-250kr.

Häromsistens så slängde jag en jacka i maskinen som nog inte borde ha fått sig en åktur där. En röd/svart/vit textiljacka från Arlen Ness. Där det mesta av det röda är skinn. Så när den fått sig en runda i maskinen så hade den röda färgen i skinnet färgat av sig på den vita textilen. Så numera är den jackan röd/svart och lite sisådär röd/rosa-flammig. :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park