Tvätta regnställ (ställ man har utanpå mc-stället) hur?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tvättade nyss mitt allvädersställ efter att jag sökte på sporthoj hur andra gjort och det blev strålande med maskintvätt osv. svettlukten e kapish och jag är nöjd!

Men nu till regnstället. det har fått åka säkert 250mil i regn (och jackan är så skön att ha utanpå så den har säkert 500mil) och har diverse små svarta prickar (olja/asfalt?) och skulle vilja frächa till den (och få bort svett o sånt) Mitt regnställ får mig att se ut som en polis typ, så kan ni tänka mig hur de ser ut om allt de gula är fullt med svarta prickar o skit.

hur som, läste i mitt ställ only handwash with soapy water, don't dry-clean 100% polyester.
vill ju inte paja det då jag är nöjd, så vilken typ av tvål skall jag använda till mitt ställ för att få de rent samt vilken är enklast/bäst metod? (har tillgång till badkar)

sedan fråga två: Måste jag impregnera det efteråt? och i så fall med vad rekommenderas.

tackar för alla svar
Mvh Jesper

Yes diskmedel funkar på allt!

Använder det till hjälm (främst visiret) då jag fick höra att man skall använda ett "opolärt" diskmedel till visir.

Man kanske skulle ta sig en tur med en liten lätt disksvamp o yes o testa lite :) "Yes, let's do it" men jag hinner inte idag. måste ha de torra då jag behöver åka snart och vädret är inte på min sida idag inte! :gnissla

Använder det till hjälm (främst visiret) då jag fick höra att man skall använda ett "opolärt" diskmedel till visir.

Man kanske skulle ta sig en tur med en liten lätt disksvamp o yes o testa lite :) "Yes, let's do it" men jag hinner inte idag. måste ha de torra då jag behöver åka snart och vädret är inte på min sida idag inte! :gnissla

Använd inte gröna sidan på svampen.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...