Tvätta MC i malmö?

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Hoj
Kawasaki
Imorgon ska jag ta hojen till en kamrat på grillmiddag, men sist jag körde var det regn så den ser ut som en jävla giraff (fläckig, lera här och där).

Nu undrar jag vart man kan köra för att tvätta hoj i malmö.

Behöver inte mer än lite varmvatten och en dushslang för att spruta av eländet efteråt. Det får gärna vara gratis också (typ någon mack med vattenslang till diverse som man kan utnyttja...

Någon som har förslag?

Under kronprinsen kan man tvätta av med högtryck o grejor. Dock så kostar det några tior, men det e kanske för mkt...

Finns såna högtrycks stationer på flertal ställen i stan, svågetorp har, sen på någon bakgata till slottsstaden, finns säkert fler men det är dom jag kommer på så här på rak arm.

Tänkte jag skulle ta hojen till svågetorp för att tvätta någon dag :)

Jag vet ett garage där det ingår tvättplats...det skulle vara bra att ha nu :D

:D Den var bra, 1-0 till dig :tummenupp

Under kronprinsen kan man tvätta av med högtryck o grejor. Dock så kostar det några tior, men det e kanske för mkt...

Jag tänker absolut inte misshandla min hoj med högtryck!
Gör du/ni verkligen det :va

Men tack för tipsen i alla fall.

Last edited:
Ska det vara gratis, så snåla in på vänner eller släktingar, men skall du tvätta ofta så tär det på släktskap o vänskap..:)alt om du är snål, åk skitigt:)

Tror det dock är bättre att du pyntar lite än att framstå som värdens snåljåp då du försöker vaska av hojen med skrapan o hinken till att göra rent vindrutor med:brinnerup:D

Last edited:
Ska det vara gratis, så snåla in på vänner eller släktingar, men skall du tvätta ofta så tär det på släktskap o vänskap..:)alt om du är snål, åk skitigt:)

Tror det dock är bättre att du pyntar lite en framstår som värdens snåljåp då du försöker vaska av hojen med skrapan o hinken till att göra rent vindrutor med:brinnerup:D

Hahaha... det känns överflödigt att betala för en timme i bil-tvätthall med all tänkbar utrustning när allt man behöver är en hink varmvatten och en trädgårdsslang. Men jag har aldrig ägt bil, kanske inte kostar så mkt. eller?

På Svågertorp får du två tvättpoletter för 20:-

Ta med dig en hink och tvättsvamp.
Fyll upp hinken med vatten för en polett, tvätta och se skitglad ut :)
Ta andra poletten och spola av hojen och lägg vaxskydd.. Rulla ut och se ännu gladare ut ;)

Hink med vatten och svamp sen kan du skölja av med en vattenkanna!
Då kan du tvätta utanför porten! Men de är klart en vattenkanna och hink kostar säkert 20-30kr på Ö&B!!

Kolla tvättstugan där du bor. Drog ut slangen genom fönstret och tvättade av hojen där (som visserligen stått sen Island och en grusbustur så den behövde verkligen tvättas). Bor dock i studentområde, kanske ltie högre tolerans.
En polare tvättar downhillcykeln med 8 liters tryckspruta från biltema. Med en fyllning för nedblötning, svampa rent, och en fyllning för avsköljning. Inte allt för mycket spring hem och hämta vatten.

Så ja :) En i var arm, sen går du ut till gatan. I värsta fall får du kanske springa upp och fylla på en gång till.

Obs! Tvättsvampen kan du lägga i den blå hinken!

Bifogat

• g_tvattsvamp_gul_722400.jpg
    g_tvattsvamp_gul_722400.jpg
    24.7 KB · Visningar: 66
  • 1612006_121758_Kastelukannu_10_L_02.jpg
    1612006_121758_Kastelukannu_10_L_02.jpg
    61.1 KB · Visningar: 69
  • 9472.jpg
    9472.jpg
    63.2 KB · Visningar: 79
Måste erkänna att jag haft lite av samma problem och förstår trådskaparens problem. Jag söker också en uteplats med slang och tillgång till varmvatten (för bilen), inte helt enkelt att finna om man inte har föräldrar i närheten som bor i villa i eller liknande.

Känns dumt att betala när det hade varit så enkelt om man bara hade haft tillgång till en slang med varmvatten.

Åk till en blomsterhandlade, dom flesta har slangar så dom kan bevattna sina blommor utanför butiken. Annars kan man fråga nån snäll kompis som har garageplats med tvätthall, brukar finnas i dom flesta garage. Fråga i vårt forum nästa gång så kan du säkert få låna någons, tex min. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back