tvätta luftfilter

the_spirit

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
yamaha
hallåjs... jag undrar bara om man kan rengöra sitt luftfilter på något annat sätt än luftfilter rengörnigsmedel?

fotogenolja? Själv kör jag med diskmedel men andra kör med avfettning eller bensin, något jag själv inte gillar då jag vill behålla oljefilmen så gott som i cylindern om den nu skulle suga in avfettningen. Gällande bensinen så sliter det rätt hårt på filtret.

Alla sätt är bra utom dom dåliga

Jag kör också med diskmedel.

Nu sist fick jag av någon anledning för mig att låta tvättmaskinen göra den sista delen av jobbet och körde det på 40 grader med vanligt maskintvättmedel tillsammans med två rena skurtrasor. Funkade skitbra!

Needless to say, skippa sköljedlet bara.:D

Sen kanske man inte bör tvätta sin bästa, vita skjorta direkt efter heller. Vad vet jag.

Jag kör också med diskmedel.

Nu sist fick jag av någon anledning för mig att låta tvättmaskinen göra den sista delen av jobbet och körde det på 40 grader med vanligt maskintvättmedel tillsammans med två rena skurtrasor. Funkade skitbra!

Needless to say, skippa sköljedlet bara.:D

Sen kanske man inte bör tvätta sin bästa, vita skjorta direkt efter heller. Vad vet jag.

Sen kan du hälla på filterolja och låta hänga upp filtret i torkskåpet. Då blir någon annan därhemma glad. :näsblod :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph