Tvätt-tips invändigt på skinnställ.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Efter några långturer i helgen luktar ju inte stället mumma precis. Är det nån som har nå bra rengöringsråd? Brukar själv torka ur det med en våt trasa men det är ju inte optinmalt.

Kan du inte vädra det istället, alternativt lägga i frysen?
Brukar räcka för att få bort unken lukt.
Såvida det inte har hänt nåt annat i brallan? ;)

I och med frågan så misstänker jag at du inte har urtagbart foder så du kan ju alltid försöka med sko-deodorant som ska ta bort både dålig lukt och fixa till baselusker också:)

Kan du inte vädra det istället, alternativt lägga i frysen?
Brukar räcka för att få bort unken lukt.
Såvida det inte har hänt nåt annat i brallan? ;)

Jo det kan väl funka men det blir ju inte renare. Vill inte känna mig som en skitig HD-biker outlaw

I och med frågan så misstänker jag at du inte har urtagbart foder så du kan ju alltid försöka med sko-deodorant som ska ta bort både dålig lukt och fixa till baselusker också:)

Nä det sitter nåt litet nätliknande i det. Sko deodorant det var nåt nytt finns väl på skoaffärer får kolla det.

Last edited:
Nä det sitter nåt litet nätliknande i det. Sko deodorant det var nåt nytt finns väl på skoaffärer får kolla det.

Kika lite närmre på det "nätliknande" så att det inte sitter med kardborre eller dragkedjor och går att plocka ur för då är det bara att köra i tvättmaskinen.
Japp sko deo finns i sko affärer men kan även finnas på typ Coop eller ICA Max o dyl har för mig att det är Scholl som gör den.

Jo det kan väl funka men det blir ju inte renare. Vill inte känna mig som en skitig HD-biker outlaw

Jo det är klart, blir säkert mycket renare av deodorant än vädring...:rolleyes:

Har försökt med lite olika metoder, bla blötlagt / handtvättat stället i en rostfri tunna men efter 2-3 turer så luktar det exakt lika illa. Mitt ställ är 9 år gammalt och nu stinker det så jävligt att ett nytt snart måste innhandlas. Var och hälsade på en kompis och han krävde att jag hängde ut stället på altanen då det spreds en härlig odör i hela huset.

mitt luktar inte, 3 säsongen jag svettas i det nu. hänger bara upp jackan (delat skinställ) på en galge när jag kommer hem. underställströja / t-shirten brukar jag byta innan den börjar lukta.

mitt luktar inte, 3 säsongen jag svettas i det nu. hänger bara upp jackan (delat skinställ) på en galge när jag kommer hem. underställströja / t-shirten brukar jag byta innan den börjar lukta.

Men hur gör du med brallorna att köra i långkalsonger nu är ju inte kul.

Jo det är klart, blir säkert mycket renare av deodorant än vädring...:rolleyes:

Inte bara lukt deo utan den tar även hand om svamp och bakterier vilket bla är det som luktar.
http://bybloom.com/sv/product/691/deo-control-sko-spray
Även Dunderhonungs frysknep tar kål på "luktpartiklar" men jag tror att det är svårt för de flesta att få in stället i en normal frys.
Men visst har du kroppskrämer eller är nyoljad efter ett verkstadspass så sitter skiten där den sitter:tungan

Kolla som sagt in det där "nätet" du snackar om, det är säkerligen fodret som du kan ta ur.

Men jo, underställ is the shit, ett bra sådant håller dig svalare på sommarn och varmare på våren/hösten.

Kolla som sagt in det där "nätet" du snackar om, det är säkerligen fodret som du kan ta ur.

Men jo, underställ is the shit, ett bra sådant håller dig svalare på sommarn och varmare på våren/hösten.

Nä det är fast sytt, kolla precis. Så det blir väl att leta efter ett bra underställ. Kanske ska sluta köpa billigt skit, inte stället alltså det är Arlen Ness men underställ.

Nä det är fast sytt, kolla precis. Så det blir väl att leta efter ett bra underställ. Kanske ska sluta köpa billigt skit, inte stället alltså det är Arlen Ness men underställ.

Billigt skit blir oftast dyrt i längden eftersom man måste ersätta med bra skit ganska snart...
Att stället inte har urtagbart foder låter konstigt om det är ett Arlen Ness... men men, sånt händer.

Här finns en variant: http://www.mc-boden.se/butiken/prod...d=593&osCsid=0548f269d3e198daf643b93a38df697e

Jag brukar köra mitt i tvättmaskinen.

Lägsta möjliga tempen och bara lite tvättmedel.

GLÖM INTE ATT STÄNGA AV CENTRIFUGERING !

Häng upp och fetta in det innan det är helt torrt.

Har funkat kanon för mitt ställ. Dock inte för tvättmaskinen
den gången jag glömde centrifugeringen på maxvarv.

Last edited:
Men hur gör du med brallorna att köra i långkalsonger nu är ju inte kul.

Bara kalsonger under när det varmt. Brukar hänga byxorna över en stol,motsvarande när jag kmr hem. Byt kaolsonger innan dom börjar lukta också.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025