Tuvängen Knix-Kurs på Lördag 22/5

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Nu är det dags för lördagskurs på Tuvängens gokartbana igen!
2010-05-22 är kör SMC och Ducceklubben där!

Dvs Ducceklubbare har tjing på platserna och resten är öppna för andra.
Förhoppningsvis vet i vi på fredag hur många platser som blir "över" iom anmälan på Ducce-klubbens forum för dem.
Senast Duccedagen på Rörken fanns det gott om tomma platser ;-)

Annars är det som vanligt:
Det är "dropin" till inskrivningen som börjar kl. 08:00 och det kan vara bra att vara på plats i god tid innan om man säkert vill få plats i en speciell tempogrupp eller om man skall gå introduktionen som är obligatoriskt minst en gång per år.

Vi kör på banan mellan 09.00 och 13.00.

Deltagaravgiften på Tuvängen, Rörken och Järfälla är i år:

· 200 kr för medlem i SMC
· 300 kr för övriga

I år är det ingen föranmälan.

Glöm ej att ta med medlemskort och körkort!
(vi får inte släppa in förare på banan utan fysiskt körkort)

SMC har bestämt att Gokartbane-kurserna i år skall benämnas ”Grundkurs Knix”, så håll ögonen öppna för ordet Knix när ni söker information om just dessa kurser
Mer information om Tuvängen finns här http://tuvangen.smcstockholm.se/.

Vägbeskrivning till Tuvängen finns under länken ovan. Vill man titta på en karta är Glasbergakrog ett bra ställe att sikta på, se karta: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Glasbergakrog
(välje flygfoto och zooma in = se gokartbanan)

Skyltningen är lite osäker i nuläget, men från asfalten/Bergaholmsvägen tar man av österut på en grusväg som går genom ett par "viltstängelsgrindar" för att komma till banan.

Efter grindarna tar man första vägensnutten till höger upp till en parkering, där parkerar man tills man blivit inskriven och fått motorcykeln besiktigad.

Vid frågor kan man e-posta till tuvisgruppen@smcstockholm.se

Välkomna!
/
Tuvisgruppen

Hur funkar det, har Ducce-klubben förtur till alla platser eller kan de bara förboka ett visst antal och resten släpps som drop in-platser? Och när är det deadline för deras förbokningar? :)

Jag är inte hundra på exakt hur det går till, men det ryktas att Druid(våre incider i Ducce-klubben) eller någon lagt upp en tråd för anmälan på deras interna forum. Platserna som blir över blir det huggsexa på som vanligt på plats ;-)
På fredag lär vi får reda på antalet lediga platser.

För att få en känsla över hur många som kommer från ducatiklubben så har vi en tråd på
vårat forum där man skriver upp sig samt berättar i vilken grupp man vill köra. På fredag
kväll så rapporterar jag helt enkelt in vilket antal av varje färg som ska läggas undan för en ducatist.

Sedan så blir (nog) upplägget lite ungefär som när det fanns förhandsbokning, vid en viss tid så
kommer även icke utplockade västar (det brukar alltid bli någon som får förhinder) att släppas
till folk som inte ännu har sett ljuset och skaffat sig en Ducati ;)

Så är du medlem i ducatiklubben och vill köra, in och anmäl dig.
Är du inte medlem och verkligen vill köra, åk dit i svinottan.
Vill du köra men gillar att chansa lite, ta sovmorgon och hoppas på en återbudsväst.

/druid

Sedan så blir (nog) upplägget lite ungefär som när det fanns förhandsbokning, vid en viss tid så
kommer även icke utplockade västar (det brukar alltid bli någon som får förhinder) att släppas
till folk som inte ännu har sett ljuset och skaffat sig en Ducati ;)

Oj vad har hänt. Ska Ducatiklubben verkligen beblanda sig med oss vanliga dödliga ;)
Jag försökte komma in på en Rörkenkörning en gång, men det gick inte ens även om jag sa att jag kunde låna sambons Ducce och låtsas vara Ducatist. :gnissla (det här var några år sedan)

Oj vad har hänt. Ska Ducatiklubben verkligen beblanda sig med oss vanliga dödliga ;)
Jag försökte komma in på en Rörkenkörning en gång, men det gick inte ens även om jag sa att jag kunde låna sambons Ducce och låtsas vara Ducatist. :gnissla (det här var några år sedan)

Icke ducatister är också människor fast inte lika bra :hoppskrat

Tänkte egentligen bara fylla på med lite info angående att fiket
kommer att ha öppet så det kommer gå att köpa kaffe, mackor, korv
m.m.

Jag ska dit, men undrar över SMC medlemskapet, har nyligen betalat in, men ej fått mitt medlemskort, det gamla har jag tyvärr slängt.....hur göra? kan ej mitt medlems nr i skallen heller....

Kul med ännu en SMC-medlem!:tummenupp

Ta med kvitto eller liknande och försök få fram numret till dess! ;-)
(alt. betala en hundring till på plats då:tungan)

Jag ska dit, men undrar över SMC medlemskapet, har nyligen betalat in, men ej fått mitt medlemskort, det gamla har jag tyvärr slängt.....hur göra? kan ej mitt medlems nr i skallen heller....

Just nu är det 18 st Duccatister föranmälda till Tuvis imorgon :yoparty

/Solen

Tyvärr inte, men vanliga Tuvis, Rörken & Järfälla körningar finns det massor av :)

Givande dag och riktigt härligt väder att köra i! Vurpade dock i hårnålskurvan på tredje körpasset så dagen slutade lite tidigare än planerat :rolleyes:

Bra ställe att vurpa på (om man nu får säga så), det gick inte så fort iaf. :tummenupp Efter lite riktning av växelpinne osv. så är hojen som vanligt igen fast med rediga skrapmärken på motorkåpa :D

Bifogat

• IMG_2223.jpg
    IMG_2223.jpg
    131 KB · Visningar: 48
  • IMG_2292.jpg
    IMG_2292.jpg
    118.1 KB · Visningar: 46
  • IMG_2277.jpg
    IMG_2277.jpg
    120.2 KB · Visningar: 49
  • IMG_2286.jpg
    IMG_2286.jpg
    124.3 KB · Visningar: 52
Last edited:
Givande dag och riktigt härligt väder att köra i! Vurpade dock i hårnålskurvan på tredje körpasset så dagen slutade lite tidigare än planerat :rolleyes:

Bra ställe att vurpa på (om man nu får säga så), det gick inte så fort iaf. :tummenupp Efter lite riktning av växelpinne osv. så är hojen som vanligt igen fast med rediga skrapmärken på motorkåpa :D

Bra att det bara var växelspaken som fick sig en knäck.
Humöret verkade klara sig!

Skönt att se att du fortfarande är vid gott mod så det inte var chocken
som pratade direkt efteråt. På tal om stället så var det bra på så sätt
att det inte vart så långt att rulla tillbaka hojen heller (det var rätt
varmt).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden