Tuta... problem vid besiktning?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tuta... problem vid besiktning? (Vill Fortfarande inte)

Tja tja!

Jo det är så att min tuta ger inte ifrån sig nåt ljud den bara klickar typ (fast det låter mera "kluunk" när man trycker in knappen) Kan detta bli ett problem vid besiktningen??

Mitt batteri är slut tror jag eftersom om den står 2 dagar så måste man ladda batteriet... kan det va det som är felet?:va

Tacksam för svar:):confused: )

Den vill fortfarande inte låta fast jag köpte ett nytt batteri och laddat upp det...
Mätaren visar 12.4 på hojen och när man trycker in tuatn så sjunker mätaren till 10 och när man släpper går den tillbaks igen till 12.4
Det är fortfarande samma "kluuunk" men inget ljud där efter... va fan ska man göra hoppas på att dem på besiktningen inte testar den?:confused:

Väldigt tacksam för hjälp

Last edited:
Tja tja!

Jo det är så att min tuta ger inte ifrån sig nåt ljud den bara klickar typ (fast det låter mera "kluunk" när man trycker in knappen) Kan detta bli ett problem vid besiktningen??

Mitt batteri är slut tror jag eftersom om den står 2 dagar så måste man ladda batteriet... kan det va det som är felet?:va

Tacksam för svar:)

Blir det bättre med motorn igång?

2850485 Nej tyvär:näsblod
Aj fan.. annars had de varigt solklart batteriet. Mät om du har spänning fram har du inte det eller dålig är det nog batteriet. eller koppla loss tutan och ta batteri laddkablarna direkt på.

Fast det är kanske inte så lätt på rs?

Aj fan.. annars had de varigt solklart batteriet. Mät om du har spänning fram har du inte det eller dålig är det nog batteriet. eller koppla loss tutan och ta batteri laddkablarna direkt på.

Fast det är kanske inte så lätt på rs?

Ska nog gå och köpa en nytt batteri imorron och se efter... Men asså när man trycker in tutan så låter det "kluuunnk" men sedan efter det är det tyst... men den går inte igenom besiktningen med en tuta osm inte låter...?

Min polare hade samma problem, dock var det med en aerox. Han bytte batteri så funkade det som det skulle igen

Min polare hade samma problem, dock var det med en aerox. Han bytte batteri så funkade det som det skulle igen

OK blev lite glad över att läsa det där men ska gå handla ett batteri nåt specielt man ska gå efter funkar biltema bra osv... några bättre märken?

Tja tja!

Tacksam för svar:)

ett nytt batteri löser nog problemet...
men för att svara på frågan: Du måste ha en fungerande tuta, vet ej om du får körfrbud, men dem kommer inte gilla det

2850759 ett nytt batteri löser nog problemet...
men för att svara på frågan: Du måste ha en fungerande tuta, vet ej om du får körfrbud, men dem kommer inte gilla det
lånar tråden lite.
min låter bara på vissa varvtal..

hur ställer dom sig till det?

Det är förmodligen pga dåligt batteri. Har oxå ett riktigt kasst batteri och samma "kluuunk" uppstår när jag ska tuta (använder jävligt sällan tutan, visar oftast mitt längsta finger istället).

Biltemas batterier är billiga men håller max en säsong. Mina erfarenheter iaf!

Min tuta är som sagt lika högljudd som din, rullade in på besiktingen så. Hade väl tur antar jag, killen provade aldrig tutan... :tungan

Det är förmodligen pga dåligt batteri. Har oxå ett riktigt kasst batteri och samma "kluuunk" uppstår när jag ska tuta (använder jävligt sällan tutan, visar oftast mitt längsta finger istället).

Biltemas batterier är billiga men håller max en säsong. Mina erfarenheter iaf!

Min tuta är som sagt lika högljudd som din, rullade in på besiktingen så. Hade väl tur antar jag, killen provade aldrig tutan... :tungan

OK men vet du vad det är för fel på din tuta?
----------------------------------------------------------

Den vill fortfarande inte låta fast jag köpte ett nytt batteri och laddat upp det...
Mätaren visar 12.4 på hojen och när man trycker in tuatn så sjunker mätaren till 10 och när man släpper går den tillbaks igen till 12.4
Det är fortfarande samma "kluuunk" men inget ljud där efter... va fan ska man göra hoppas på att dem på besiktningen inte testar den?

Väldigt tacksam för hjälp

Ok men va fan jag har ju ett nytt batteri...:näsblod
Riv lös tutan och testa skicka på ström ifrån ett annat batteri, funkar den inte då så är de tutan, annars få du kolla nå jordkablar osv.
Har för mej att dom inte testade min tuta när jag besiktade, men de är ju inte spec svårt fel att fixa så känns ätt dumt att inte laga.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park