tut tut, biljävel!

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
ingaarmaringaben/tut tut, biljävel!

Okej, här är tanken: En söt flicka förvandlas till ett monster. Det är däri tragedin ligger, hon var söt och sen blev hon anskrämlig.

Låt mig berätta något om söta flickor. Dom kommer dra ut ditt hjärta ur bröstkorgen och stampa på det. Skratta åt dig när du är som känsligast. Göra narr av dig, bara för att det är roligt. Fan ta dom. Alltid blir dom belönade med applåder och siden.

Visst, det är tråkigt att Jacqueline inte kan se ordentligt längre, har obrukbara händer och inte kan duscha själv (som en gammal människa!). Men ponera att hon var ett riktigt fuckface med potatisnäsa, mustach och tätsittande ögon och SEN blev än mer motbjudande i en bilbrand? Det hade varit en annan melodi då. Då hade dom inte kunnat göra en rörande före-och-efter-olyckan-kampanj. Då hade folk inte snyftat inte. Förbannade Fula ankungen-sentimentalitet. ”Hon var en svan och sedan kom ett monster och förstörde hennes skönhet!”. Bla bla bla.

Och så rattfylleristen då. Visst var det hans fel att han körde som en kratta. Men att bilen började brinna? Och att Jacqueline blev ett monster? Det är väl ändå bara olyckliga omständigheter? Tänk om han inte var full? Tänk om han körde spiknykter, gjorde ett misstag och SEN blev hon ett monster? Ännu en gång: det hade varit en annan melodi då. Det verkar fullkomligt acceptabelt när icke-rattfulla kör ihjäl varandra. Då är det bara sorgligt, som om det var en högre makt som körde in dom i ett ungträd. Eller vad nu folk som dör i trafiken gör for att dö.

Nej, låt mig berätta vad som är felet. Felet är bilister. Dom är jordens avskum. Jag kan helt ärligt dra hela jävla packet över en kam. Dom är alla likadana i mina ögon.

Har ni någonsin sett människor i bilar? Hur dom sitter och stirrar ut genom vindrutan samtidigt som världen susar förbi? Försök fånga en glimt av deras livlösa ögon. Om ögonen är själens spegel är dom sju års olycka.

Utgå alltid ifrån att människor är fullkomliga idioter, för i 9 fall av 10 är det sant. Låt sedan idioterna styra ett ton rullande metall efter eget huvud. Låt dom bestämma över världsekonomin.

Verkligen, skitsmart.

Ingen i den civilserade världen behöver bil. Vad har man en bil till, egentligen? För att man är en lat jävla ***** är svaret. Måste du åka till jobbet? Hört talats om kollektivtrafik? Det är det den är till för, cp. Ta bussen. Eller tåget. Du har ingen ursäkt, latmask.

Måste du köra barnen till dagis/fotbollsträning/skolan? Köp dom varsin cykel. Jag cyklade eller promenerade alldeles själv överallt när jag var liten. Kan inte dina barn det så är dom värdelösa. ”Men buhu buhu, lille Kevin sitter i rullstol. Klart jag måste köra honom till rullstolsbandyn!”. Kevin kan rulla dit själv. Rullstolar är till för det.

Använder du bilen för att storhandla? Jävla tjockis. Köp lite mat varje dag istället, du är ingen ekorre.

Värst är ändå folk med stora bilar. Jag tänker inte nämna att dom kompenserar för någonting (förutom en hjärna), men vaffan. Om det är något INGEN människa behöver så är det en stor bil. Vadå, ska du ut och döda en älg? Inte? I så fall behöver du inte en stor bil, töntjävel.

Egentligen borde det bara finnas tre sorters bilar: ambulansen, polisbilen och brandbilen. Dom behövs. Föreställ er en värld där andra bilar är förbjudna. Fatta vilken edge polisen hade haft. Skurkarna hade på sin höjd haft mopeder att fly på.

Först och främst borde vi ha en tunnelbana i varje storstad. Mindre städer kan ha bussar. Byar och städer norr om Uppsala kan vi låta falla i glömska. Där är det ändå bara självplågande idioter som bor. Men först tar vi ifrån dom deras bilar.

”Vojne, jag behöver en bil för jag har valt att bo på tundran!”. Ditt problem, lappjävel. Skaffa en ren och en släde.

Sen så har vi en drös länder i tredje världen som vill ha bil och jeans och Coca Cola. Jävla efterblivna dom är. Ni får ingenting. Allt det där borde ni ha tänkt på när ni inte hängde på industrialiseringsprocessen. Ni bara ”nejdå, vi tänker sitta här i våra hyddor med hundben i näsan och äta nötter och bär”. Fuck you! Ni missade tåget, nu får ni stå ert kast. Inga bilar, ingen Coca Cola och inga jeans för er del. Bara llamor, llama-juice och höftskynken!

Jag försöker rädda miljön här. Och utplåna alla äckliga bilister. En gång cyklade jag vilse och hamnade på motorvägen med min cykel. Fatta att det är kört att komma därifrån. Dessutom envisades alla förbikörande bilistfittor att tuta åt mig. Jag ville döda dom för det. Visst, det är enkelt att sitta bakom en ratt och tuta i förbigående. Men hade dom klivit ur bilen skulle jag visat dom.

Tanken är alltså: sitter du i en bil förtjänar du att brännas till oigenkännlighet.

http://www.ingaarmaringaben.com

Jag som trodde att JAG inte var riktigt klok... :kocko

EDIT: Läste inte ordentligt första gången, så jag ber om ursäkt..

Förstår vad du menar nu, men tycker du tar i lite väl ibland...

Last edited:
så jävla roligt! särskilt det om lappjävlarna...dom får skylla sig själva. och nej, jag tror inte han är allvarlig...då skulle han inte ha en retta med effektrör på, för det är väl ändå onödigt?

ok, för dom som inte såg att jag länkade www.ingaarmaringaben.com så gör jag det en gång till.

alltså en sida som jag inte har någonting med att göra.

postade storyn för jag tyckte vissa saker var kul.

Grym sida! Grov hänsynslös humor precis i min smak! :tummenupp :arsele

Klart udda syn på världen :näsblod

Lite kul läsning men samtidigt skrämmande. Bitter och sjuk människa som säkerligen klassas som sociopat.

Tyckte den var bra :)

Ganska så konsekvent elak, så ingen speciell grupp behöver känna sig utpekad. Jämförelsen med rattfyllon kan tyckas grotesk, men det finns en viss poäng. Att köra onykter innebär att man utsätter andra människor för en avsevärt mycket större fara i trafiken. Men att ta bilen i onödan innebär också att man utsätter andra människor för onödiga risker jämfört med att låta bilen stå hemma. Trötthet, mobilpratande, allmänt dålig uppmärksamhet, slarvighet, hänsynslöshet mot andra osv förvärrar situationen ytterligare.

/"icke-bilägare"

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back