Turer

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
För min del så har hojåkningen blivigt uppdelad i två delar. Landvägsåka, långa fikaturer med vännerna. I takt med att jag blir äldre så blir dessa turer lugnare och går numera mestadels i laglig takt och det är mer det sociala som e grejen.

Den andra delen är banåka, när man får ligga och köra så mycket det bara går. När koncentrationen på att köra tar över hela medvetandet så till den grad att jag slutar andas regelbundet. Det enda som existerar i universum är nästa 8 meter asfalt och alla besvär och bekymmer finns helt enkelt inte längre. TOTAL LYCKA!
 
berggren_martin skrev:
Byt upp dig till en TL, så du får lite krut och muller. Jag tror en sån skulle passa dig perfekt :tummenupp

Har provkört en TL, den kändes bara tung, traktoraktig och trögsvängd, även om den så klart är mer krut i. Nä, det är dags med nåt fyrcylindrigt nu tror jag.
 
Ace Niki skrev:
Har provkört en TL, den kändes bara tung, traktoraktig och trögsvängd, även om den så klart är mer krut i. Nä, det är dags med nåt fyrcylindrigt nu tror jag.
Ok, en retta då? :)
 
Ace Niki skrev:
Har provkört en TL, den kändes bara tung, traktoraktig och trögsvängd, även om den så klart är mer krut i. Nä, det är dags med nåt fyrcylindrigt nu tror jag.

*viska* gsxr1000, come join the dark side..............
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
*viska* gsxr1000, come join the dark side..............
Fortfarande den grymmaste hojen som finns :yoparty

Än har det inte bevisats att 04:ans retta eller nån annan maskin skulle vara trevligare :)
 
Retta, gixxer, Blade eller nåt annat, visst, problemet är bara att hitta pengar till en hyfsat ny. För så fort jag testkör äldre (tex Blade -98, Retta -99) så känns de för stora, tröga och tunga i jämförelse med SV:n. Av de jag kört hittills har bara gixxer 750 -00 och gixxer 1000 -02 känts lika smidiga i svängarna som min SV. Det är därför jag är på jakt efter en gixxer750 -00:a nu i första hand. Kanske hittar jag en hyfsad i Tyskland för 55000 ca, men mer kan jag inte ge.
 
Ace Niki skrev:
Har provkört en TL, den kändes bara tung, traktoraktig och trögsvängd, även om den så klart är mer krut i. Nä, det är dags med nåt fyrcylindrigt nu tror jag.

Say it aint so, det enda fyror har att komma med är ju toppeffekt!. Har du inte hellre bottenvrid och mysigt muller, och om du inte tycker om TL1000 så finns det ju gott om italienska alternativ?.
 
Hightuned skrev:
Say it aint so, det enda fyror har att komma med är ju toppeffekt!. Har du inte hellre bottenvrid och mysigt muller, och om du inte tycker om TL1000 så finns det ju gott om italienska alternativ?.

,,muller är mysigt,, men radfyrans SKRIK är så härligt ju! :tuttar
Det är när varvet börjar närma sig 9-10k,, det är då musiken/livet börjar!!
 
Avelin skrev:
,,muller är mysigt,, men radfyrans SKRIK är så härligt ju! :tuttar
Det är när varvet börjar närma sig 9-10k,, det är då musiken/livet börjar!!

Ja, jag är nog mer åt det hållet jag med. Muller är mysigt som fan och framför allt kanske för att bilar flyttar på sig så praktiskt när de hör en på långt håll. Men radfyra-skriket ligger det en annan känsla i... antar att det har med bana att göra men jag kan inte förklara riktigt. Kanske stavas det a-d-r-e-n-a-l-i-n.
Radfyrorna nuförtiden har ju bra drag även på låga registret, det gäller som sagt bara att försöka ha råd med en så ny som möjligt... :gnissla
 
Det där att twinnar skulle ha så mycket bättre vrid vetefan om jagkan hålla med om. Jag har kört en R1 och en 998 direkt efter varann, och kan inte påstå att det var nån märkbar skillnad.
 
Mattias skrev:
Det där att twinnar skulle ha så mycket bättre vrid vetefan om jagkan hålla med om. Jag har kört en R1 och en 998 direkt efter varann, och kan inte påstå att det var nån märkbar skillnad.


Nej, men du kör ju som en jävla kärring också.
 
Mattias skrev:
Det där att twinnar skulle ha så mycket bättre vrid vetefan om jagkan hålla med om. Jag har kört en R1 och en 998 direkt efter varann, och kan inte påstå att det var nån märkbar skillnad.

Jämför då inte med en 1000cc hoj som dessutom har exup, utan jämför med t.ex en gsxr750 som är en hoj i samma effektklass, och var hittar du bottenvridet i den?. Annars kan man ju köra Hayabusa med 1600cc högkomp/stroker kitt med motiveringen att 4or har så bra bottenvrid!.
 
Ace Niki skrev:
Retta, gixxer, Blade eller nåt annat, visst, problemet är bara att hitta pengar till en hyfsat ny. För så fort jag testkör äldre (tex Blade -98, Retta -99) så känns de för stora, tröga och tunga i jämförelse med SV:n. Av de jag kört hittills har bara gixxer 750 -00 och gixxer 1000 -02 känts lika smidiga i svängarna som min SV. Det är därför jag är på jakt efter en gixxer750 -00:a nu i första hand. Kanske hittar jag en hyfsad i Tyskland för 55000 ca, men mer kan jag inte ge.

jag hade 750r -00 säsongen 02 men blev tvungen att sälja och köpa R1 efter att ha provat en sådan, 750r må vara en fin cykel men R1 är roligare varje dag hela sommaren, jag tycker du bör provköra de båda cyklar åtmindstone en gång till innan du bestämmer dig!
 
Just nu önskar man mest att det skulle gå och ta nån tur över huvud taget. Suck, bara att överleva vintern.
 
hållundan skrev:
HUR överlever man vintern???

/En som aldrig haft hoj på vintern...
Några tänkbara alternativ :)

* Köp skoter
* Flytta till söderns land
* Skaffa offe
* Bygg med lego och ät glass
 
Ace Niki skrev:
För att inte tala om trottoarpojkarnas blickar :banana Fast det är ändå inget kul...:(min hoj går inte tillräckligt bra och jag är så dålig på att slanga...*gråta* Deppigt deppigt förjäkligt deppigt. Allt som var så kul med att åka hoj har förbytts mot depp pga att varken jag eller hojen är så mycket att hänga i julgranen. Har kört sen 2001 och blir inte bättre... Nån som känt likadant och vet vad man ska göra för att komma ur hoj-depressionen?

vet vad du menar när man kör pissdåligt nån vecka och inget stämmer, man inbillar sig att hela kärran håller på att gå sönder o polarn drar förbi dig på bakbananen växlandes hela lådan...

men sen släpper det och det är det bästa som finns att köra hoj. och man klara själv att få upp skiten genom alla växlarna.....
 
berggren_martin skrev:
Några tänkbara alternativ :)

* Köp skoter
* Flytta till söderns land
* Skaffa offe
* Bygg med lego och ät glass

får nog satsa på sista alternativet då...

hmmm..... bygga lego, äta glass å dricka folle...

:yoparty
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top