Turbotur... Otur?

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Jajjemen!

Då hade man allt klarrt och ihopskruvat ikväll då!
Efter 3 timmars fibrilt ihopmonterande av inköpta pryttlar satt allt ihop!

I med olja och nytt vatten...
Allt verkar funka!

Kör startmotorn ett tag med stödet nere för att få oljetryckslampan att slockna.

Upp me stödet och vrider runt motorn, och jag tror inte den behövde dras ett helt varv äns innan hojen startar!!!!!!!!! :Bugar

Den har inte varit startad sedan november förra året, så jag blev lite förvånad hur pass fint den startade och gick... Jag menar; Det är ju ju JAG som har meckat med den!

Aja, åka runt lite i garaget och allt verkar funka.

MEN... :huvet

När jag inspekterar allt, ser jag att det sipprar lite olja från nippeln där jag tar olja till turbon ifrån, och när jag tittar lite närmre ser jag något jag ogillar!

Nippeln jag köpt från NBM var inte gängad hela vägen till skallen, och var inte heller svarvad för gängfri gång längs in mot skallen, utan spåren försvinner priciiiiiiis längst in. Jag har alltså dragit bulten hela vägen in och när den kommit längst in expanderar den ju, så nu har jag en fin liten spricka i motorblocket!!!!!!!!! :huvet

Fan... Vad gör man åte en sån här sak?

det ser ut som att det borde gå att svetsa igen sprickan (som förövrigt är minimal, men ... missnöjd :3freak

Ge mig alla tips ni har!
Jag börjar känna mig lite desperat!

Hojen på bilden är inte min, men det ger er en uppfattning om att "hålet" sitter längst ut i ett hörn, och är extremt "svag" åt ett håll.
 

Bifogat

  • photo.jpg
    photo.jpg
    90.3 KB · Visningar: 316
Last edited:

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
philipsson skrev:
går inte förstora bilden..

Vet... Dålig bild.
Kanske kan fixa en bättre tills i morgon...

HanneZ skrev:
De där går lätt att svetsa, även utan o riva motorn.
Du är en god människa!
Tror du inte det blir några problem med nå magnesiumblandning i blocket?
 

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
för den kunnige svetsaren är det nog lungt,,, bara funktion går före form, denna gång =)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag hade liknande skada, ett hörne fast jag hade även en oljekanal som gick i det hörnet. Svetsaren fixade de på ett kick o 500 spänn. Jag bytte olje 3 gånger på raken(fuloja) för säkerhets skull, sen va de bara o åk!

(Alex byt avatar, min flickvän blir sur när du lägger ut bilder på henne)
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Alex 6R skrev:
för den kunnige svetsaren är det nog lungt,,, bara funktion går före form, denna gång =)
mmm... Mycke sånt på sistonne

NÅGON SVETSARE I STOCKHOLM....
Som kan tänkas få skjuts till mitt garage med tiggen å svetsa ihop ett?
 

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
HanneZ skrev:
Jag hade liknande skada, ett hörne fast jag hade även en oljekanal som gick i det hörnet. Svetsaren fixade de på ett kick o 500 spänn. Jag bytte olje 3 gånger på raken(fuloja) för säkerhets skull, sen va de bara o åk!

(Alex byt avatar, min flickvän blir sur när du lägger ut bilder på henne)
hehe då har vi samma flickvän då :banana
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top