Turboskoter! blocket.se

jag har pratat med marklund om att göra mitt examensjobb hos han , det ska bli intressant

GuW skrev:
Varför ska man sätta den motorn i ett MC chassie, är det inte i princip en R1 motor i skotern?
Jupp, R1 motor med variator istället för växellåda om jag inte har fel vilket iofs inte är omöjligt.

Röda Ninjan skrev:
Jupp, R1 motor med variator istället för växellåda om jag inte har fel vilket iofs inte är omöjligt.

Vore coolt med en sån i en hoj, just pga variator, bara att gasa, men man skulle nog ledsna efter ett tag, lite av tjusningen är ju just att kunna stampa ner några hack och ge det man har...

Hoztic skrev:
Vore coolt med en sån i en hoj, just pga variator, bara att gasa, men man skulle nog ledsna efter ett tag, lite av tjusningen är ju just att kunna stampa ner några hack och ge det man har...

Det gör man bara en gång med en turbo hoj...

rosena skrev:
Här kommer en blocket för er som funderar på att sätta en skotermotor i mc chassie!
http://www.blocket.se/vi/7023678.htm?ca=4_s

En polare till mig blåste precis motorn på sin såndär med turbo...

Dröjer nog ett tag innan 4 taktare blir något att köpa innom skoter fronten, Summit rave 1000cc 05-> 2-takt 160-170hk är i dags lägget den bästa skotern enligt min mening om man ska köra rakt upp och där det är roligast att köra inga leder o skit, den slår över istället för att sacka än hur jävligt före det är :yoparty , den gräver sin man för att kunna hantera den annars så flyger man som en vante :tungan

Lam-Kaka skrev:
Dröjer nog ett tag innan 4 taktare blir något att köpa innom skoter fronten, Summit rave 1000cc 05-> 2-takt 160-170hk är i dags lägget den bästa skotern enligt min mening om man ska köra rakt upp och där det är roligast att köra inga leder o skit, den slår över istället för att sacka än hur jävligt före det är :yoparty , den gräver sin man för att kunna hantera den annars så flyger man som en vante :tungan

...Så 4-taktsskotern i tråden är inget att ha menar du, varken trimmad eller orginal?

Lam-Kaka skrev:
om man ska köra rakt upp och där det är roligast att köra inga leder o skit

Har aldrig fått äran att prova en summit, är det stor skillnad mot en renegade om vi snackar icke led åkning?

Chronic skrev:
...Så 4-taktsskotern i tråden är inget att ha menar du, varken trimmad eller orginal?

Ska du ligga och bränna på en sjö så visst, men annars nej.

Biturbo skrev:
Det gör man bara en gång med en turbo hoj...

En polare till mig blåste precis motorn på sin såndär med turbo...

var det marklund grejjer :confused: , mappning ladd osv, marklunds grejjer är ju kända för att vara att lita på

Såg Mountain Mod Mania 3 för nå dagar sen...där had du inte mycke chans om du inte körde yamaha 4-takt...värsta hade 750hk men den gick inte uppe i bergen :lol
Annars fick varenda skoter dyngspö i lössnön av yamaha...

Rammstein skrev:
Har aldrig fått äran att prova en summit, är det stor skillnad mot en renegade om vi snackar icke led åkning?

Ska du ligga och bränna på en sjö så visst, men annars nej.

Kör man i fjällen o gillar att köra rakt upp och klättra med skotern så är det stor skilnad, visst renegaden tar sig en bit men till slut så har han antingen kört fast eller varit smart nog o vänt innan det är försent o då fortsätter summiten tills den antingen är uppe eller slår över :tungan , sen om man kör i icke bergs trakter så kvitar det nog ganska mycket om marken är hyfsad plan, summiten bergar till konstant skid res vi varje gas på drag :tummenupp. Helt värt att testa en summit 1000cc om du har möjlighet att testa den där den trivs bäst(fjällen), sen så har 1000cc summit fart resurser så det räker(160km/h+) och det är ändå inte det man är ute efter. Synd att det är lite snö i år än så länge :fatta! :(

Lam-Kaka skrev:

Dumheter.. En rx1 mountain med turbo klättrar bra fint...

Å ännu bättre den 3 cyl 4takts yaman i mountain utförande...

Chii skrev:
var det marklund grejjer :confused: , mappning ladd osv, marklunds grejjer är ju kända för att vara att lita på

Japp. Det var marklund med 0.8 i ladd.. Ett av cylinderfodren gav med sig.. Så nu byggs det nytt med stålfoder istället för nicasil...

Lam-Kaka skrev:
Kör man i fjällen o gillar att köra rakt upp och klättra med skotern så är det stor skilnad, visst renegaden tar sig en bit men till slut så har han antingen kört fast eller varit smart nog o vänt innan det är försent o då fortsätter summiten tills den antingen är uppe eller slår över :tungan , sen om man kör i icke bergs trakter så kvitar det nog ganska mycket om marken är hyfsad plan, summiten bergar till konstant skid res vi varje gas på drag :tummenupp. Helt värt att testa en summit 1000cc om du har möjlighet att testa den där den trivs bäst(fjällen), sen så har 1000cc summit fart resurser så det räker(160km/h+) och det är ändå inte det man är ute efter. Synd att det är lite snö i år än så länge :fatta! :(

Mjo.. Men rx1:an får man hålla igen med om man inte ska slå över..

Kolla gärna var skiderna var i sista gången.. Samt det "lilla" hoppet i mitten... :hihi

Bild%20012.jpg

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!