Turboregga R1?

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Bensindriven
Tjena, har en Retta -04, eller om den är -05, minns inte om det är modellår eller tillverkningsår.

Jag vill slänga på en snurra och få den godkänd, den är ju dock helfordonsgodkänd. Har hört med Hayabusan att den är omöjlig att få intygen på att sakerna tål för effekterna.

Är det precis samma sak med Rettan? Hur går jag tillväga annars för att få sakerna lagligt eller det kanske är omöjligt som med busan?

Edit: Om jag skruvar på snurra och det samtidigt som jag bänkar hojen med noll i ladd och bromsar hojen inom dom gränser som bromsar och allting tål? Dom kommer ju förmodligen aldrig förstå att laddet är höjt efteråt. Vill ha i registreringsbeviset att den står inreggad med turbo utifall att.

Last edited:
SBP kommer inte godta ett bänkpapper med noll i laddtryck. Den enda mojligheten som finns borde vara att regga som ombyggt fordon, vilka kraven för detta är får du kolla med SFRO, jag kan tänka mig typ ändrad hjulbas, ändrade bromsar, ändrad ram etc.

Jag för en konversation med en sfro herre just ang. detta och han tror att det ska gå bra om man som ovan nämde talare moddar hojen på lite andra punkter också. Kan skicka konversationen när jag kommer hem på tisdag.

Back