Men det känns alltså som att carillos smidda stakar i originallängd är ultimat i mitt fall...
De vill ha 7419:- för att göra tre speciallängdare =( Som hittat... haha
Skickade en förfrågan till Omega Pistons också.
Förhoppningsvis har de grejerna =)
Andersson
Man skall alltså försöka ha samma klämspalt som inan, men istället en negativ kolv. Det måste ju innebära att med packningar blir det långt mellan kolv och topp, vilket INTE är bra!?
Innebär detta att jag kan dra tillbaks kamdreven till original, då jag tagit bort spacern?
Bore x stroke: 79 x 65 mm
Displacement: 955cc
Compression Ratio: 11.2:1
Observera att jag bara har tre cylindrar om det nu gör någon skillnad
Hur rekomenderas att dessa "uppbringas"
Kan man vattenskära nån typ av "standardpackning"?
Kanske räcker med 4 st 0,000001 mm (typ, hehe) rostfria vattenskurna plåtar, precis som en flerlagerspackning eller måste de vara stansade??
Vattenskäraren har ju redan gjort en spacer åt mig, så det ska säkert bli billigare än original (som kostar 650