turboknas åter med gips och motorcyckel

knotan

fiddyturbo
Gick med
12 Oct 2006
Ort
norrköping
Hoj
fiddy, annars volvo igen
tjosan

sitter lagom uttråkad sjukskriven och gipsad.

har styrt med bilar i många år (uteslutande turboprojekt)

några tidigare exmpel.
turbomatad fiddy 117cc med 10" sm hjul
turbo+kompressor toyota supra "gatbil"
volvo 360 500 hp gatbil
f1 bil turboreplica
rwd nissan micra 600whp bmw motor
generellt sett helt vanliga projektbilar mao


åkte i tidigare dagar MC men med barn-flickvän familjeliv å annat trassel hamnade det lite i skymundan då det inte finns tid för allt på en gång liksom...

i samband med ett slutgiltigt avbrott med barns mor inhandlades en ninja 900 som stått på önskelistan sen typ 10 år tillbaka, körde självklart på trafikförsäkring och oskattat "tills vidare" med baktanken , att ska jag ändå krocka så slipper jag bry mej mer om resterande bekymmer i livet, slutligen,

dock så har även jag fel ibland, vurpar med hojjen i en löjlig hastighet vilket inte leder till så mycket annat än skrotad plast krokiga fälgar och en bögglig tank,
i gengälgd ett inbetalningskort från rikspolisstyrelsen och landstinget i östergötland.
lite titanskrot i armen, en svullen näsa, ett krokigt nyckelben lite mindre fungerande knä osv....

ååå, min lösning i situatutionen, självklart behövs mer ös, turbo check, grenrör (jobbar som svetsare) lite lackering , nytt styre hjul etc så en turbo streetfighter måste vara det vettigaste???
 
Börjar bli uttjatat med bara Turbo, pröva med Twin Turbo istället effektmässigt blir det nog inte bättre men annorlunda.

Twin-Turbo-SUZUKI-B-KING-CUSTOM-MOTORCYCLES-1.jpg
 
Jag vet inte riktigt om ditt inlägg passar i detta forum. Du har varit medlem sen 2006. Lite förvirrad. :va
 
Jag vill inte vara tråkig men du låter verkligen som en självmordspilot.


Gör om gör rätt.
 
En olycka händer så lätt, bara ta nya tag, blir gött med överladdning :yoparty

Ps. Jag räknar kallt med att du har stora kulor :fyllisar
 
haha, självmordspilot är väll att ta i, men någon viss sanning ligger nog i att jag hör hemma i en bil med skyddsbur, och på banträffar :)

kulor vetefan, men omdöme är det mindre med så det kanske jämnar ut sej :)

ej ny på forumet då reggad mej som sagt för många år sedan, men tänkte lägga upp min första projekttråd därav en kort och meningslös introduktion, men ändå kul med lite svar..

hojjen bygs mest på skojj så det får nog nöjjas med en singelkonvertering, jag är väl medveten om att både effekt å register räcker till med en enklare konvertering :smasha

ska iväg på semester här en kort tid framöver "semester/sjukledigt" och skruv/körabstinensen är för svår av att bara sitta hemma så tar en roadtrip runt i krokarna med bilen istället.

men lär i alla fall starta en tråd med lite bilder osv, kommer behöva lite hjälp med förgasarombyggnaderna sen så lite därav att jag lägger upp en tråd här, dessutom står bilprojekten still närmaste framtiden med så har inte mycket att göra med dem heller

/Niklas
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top