Turbokit till Busa?

broken.body

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Västerås
Hoj
hayabusa
Hejsan
Jag är sugen på ett turbokit (eller ev kompressor) och har kollat runt lite på nätet .
Jag vill inte ha det "värsta" kitet (än:) )...utan "std " eller "stage 1"är det jag har kikat på.
Mcxpress har ju fördelen att det ligger i sverige, beprövat och funkar bra men just nu är dollarn låg och jämför man lite priser med utländska kit så kan man "spara" lite pengar.
Givetvis har jag även kollat och jämfört vad man får för komponenter i de olika kiten, bla så saknas det intercooler i de flesta utländska systemen och en del har vatteninsprutning ist.

Tips, ideér, synpunkter, länkar mottages tacksamt...

Broken.body

Ps.
Kanske är det nån som har ett "överblivet" kit liggandes i garaget
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Kontakta Andersson Turbo här på forumet så får du värsta "Bling,Bling" kittet som räcker och blir över...http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=376

Tänk på att ta det från USA så tillkommer moms,frakt och tullavgifter så det blir inte så billigt som alla tror...Samt så är det inte samma kit som du får här hemma i Sverige.

Tänkte själv köpa ett från USA men backade tillbaka ett steg och beställde ett från Ronny "Lucka" på www.NCRacing.com i Enköping.. Klockrent kit och bra support till bra pris...http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=6034

Lycka till med bygget.
 
Last edited:

GSX1428E

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Råholt Norge
Hoj
Suzuki 1428 Dragbike & 06 Hayabusa LE
Hei....

Vet om et brukt Mr Turbo kit til Hayabusa tilsalgs.... Pris: 15000.- Sek.

Kontakt Rune Lien, Norge....

email: promotor@online.no

Mob: +4741107605


Mvh Inge A Østhagen
SGB 59

NDRS 08
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
turbo kit

hej har det lösts sig med turbosystemet som du sökte efter ?? annars har jag ett beg.400 kit från mc express ev. till salu :tummenupp
 

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
har för mig att en känd turbotillverkare här på sporthoj sa att bla ovanstående m.f är ren skräp.
jag var också inne på att handla från usa förut men fick starka avrådanden
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
En intercooler är ett måste om du ska ladda på lite mer. Ännu bättre är att dessutom ha ett metanolinpsrut som dels sänker IAT, dels höjer oktanvärdet ordentligt. Sedan gäller det att hitta en metanol/vatten blandning som är säker. Med viss del vatten i metanolen sänks temperaturen i förbränningsrummen och med ren metanol får man lägst IAT och högsta oktanvärde.

Ett alternativ är att skippa IC och bara ha metanolinsprutning som support för turbo. Men en bra IC gör att du slipper fylla på metanol i samma omfattning.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag rekommenderar iallfall mc-xpess. bra priser, snälla pöjkar och god service.

mer kan man inte begära. resten är upp till dig. :tummenupp
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
HAHA , Gillar komentarerna om att hastihetsmätaren måste kallibreras om när man har sååå mycket hästar:yoparty

De ska gå en blå/silver Busa med sådan kompressor här i svedala, skulle va kul å höra hur den går.
Nån som vet vem som har den?
Var på blocket för ett par år sedan.
 

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Jeg har en Busa med Rotrex kompressor = 320 bhp , jo de går godt intet tøven bare gas op og kør, lyden er fantastisk den mindste bevægelse i på gassen og det siger Phiiiiift
Men jeg tænker på at skifte til Turbo og er ude efter noget Garrett GT 35 , men kun fordi jeg vil til at køre Super Street Bike + 450 hk
PS. Andersson er du manden der kan bygge sådan en motor ?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jeg har en Busa med Rotrex kompressor = 320 bhp , jo de går godt intet tøven bare gas op og kør, lyden er fantastisk den mindste bevægelse i på gassen og det siger Phiiiiift
Men jeg tænker på at skifte til Turbo og er ude efter noget Garrett GT 35 , men kun fordi jeg vil til at køre Super Street Bike + 450 hk
PS. Andersson er du manden der kan bygge sådan en motor ?

Vad det gäller motorbygge så är Mattias Bohlin den odiskutable kungen på att bygga busa motorer

Hans verkstad är i huvudsak inriktad på avancerad invärtes motorjobb

Om du vill ha hjälp med turbobiten så har jag nog mycket att erbjuda

Grenrör och plenum med integrerad intercooler bland annat


Peter
 

broken.body

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Västerås
Hoj
hayabusa
hej har det lösts sig med turbosystemet som du sökte efter ?? annars har jag ett beg.400 kit från mc express ev. till salu :tummenupp

Jag kollar tydligen inte in forumet så ofta jag heller men faktum är att det fortfarade inte finns någon turbo på min hoj.
Återkom gärna om vad du har för grejor, skick osv..
Kanske bäst att ta via Pm, mail eller tel 070-6613647
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top