Turbokit hayabusa

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
är det någon som vet nåt om att handla turbokit från USA (billigare´kanske eller?)

Peter lots skrev:
h01hmt skrev:
är det någon som vet nåt om att handla turbokit från USA (billigare´kanske eller?)[/Q

Inte för att jag är någon expert på olika kit, men Jag måste rekommendera Marklund i alla fall. Jag har använt min som brukshoj hela säsongen, den är snäll som en bebis trots 355,94 på slangen, vid 0,95 bar. Men han har en storlek större om du tänkte ha den på stripen. Då kan du plocka ut mycket mer effekt, men det blir lite mer pyssel då måste du förstärka massa prylar, för vridet ökar som fan med största turbon. Alltså du måste (bör) ändå förstärka kopplingen, och byta cylinderbultar till m12 även till den mindre turbon som jag har.
ok, men kitet mcxpress säljer som ger 300 häst å kostar 52 papp, ingår precis allt då? (bättre att fråga de kanske : ) )
jag vill ha kitet enbart för gatkörning och högfartswheelies. är detta kit bra då? mvh

Peter lots skrev:
Allt ingår. Jag har i och för sig portad topp och andra kammar och turbokolvar, men det är bara för jag hade det innan. Ja jag hade alltså högkompskolvar innan och dom måste man i alla fall byta. Men du lär nog fan bli nöjd när du ligger jämnsides med polarna i 150 och vrider upp skiten hur lätt som helst. Ja det är perfekt för gata, du skulle kunna sätta på ett gsx 1400 drev fram (18) kugg så spar du maskin lite på långkörning. Om du funderar på Marklund så är han ganska strulig med tiden, så ta till en månad extra i beräkningarna dvs om du vill ha kitet monterat och bromsat.
precis vad jag vill kunna göra... liksom ligga å crusa i 130 å sen vrida upp den å blåsa om nån fjantig bilraggare med nån Cosworth turbo (har en med 500 häst i stan som tror han är nåt).
Frågor: du har alltså exakt det kitet monterat som jag har kollat på?
och sen undrade jag bara om jag alltså slipper kringkostnader för nåt mer som ska köpas? (när jag frågade om allt ingick)

Peter lots skrev:
Tänkte du montera turbon själv?
öhh ja vadå? är det väldigt komplicerat på busan?
var intresserad av ett kit till gammelgixxern förut och det skulle vara lätt
att slänga på. bara en spacer under cyllen å så.
jag har fordonsutbildning

http://www.hahnracecraft.com/cycle/index.htm

Såg att dom hade kompletta kit för 3326,99 Dollar vad blir det en 27-28 tusen spänn, iallafall nästan halva priset jämfört med Marklunds och det står klart och tydligt på deras hemsida att man absolut inte behöver köpa nånting extra å att allt ingick i kittet.
Nu har jag ingen som helst vana med att beställa prylar från USA tex vad det skulle kosta i frakt, moms , tull å sådana saker men jag vet att en kille vid namn RoosRacing här på forumet brukar beställa massa prylar från "over there" kanske skulle kolla med han.
Själv har jag gått och lurat ett tag på det kittet så om du skulle vara intresserad med så kanske man skulle beställa ett 2 pack. :fyllisar

När det gäller att handla från USA så en sak du kan tänka på är att fråga om dom kan skicka det utan sitt företagsnamn på lådan,fraktsedel osv, vissa mindre företag går det bra med. Detta görs för att du skal slippa moms osv OM det fastnar i tullen.
Går även bra om du har nån polare eller nått som kan köpa det i USA och skicka som vanligt privatpaket till dig.

//Lasse

andersson turbo skrev:
Både Hahn och Mr-turbo är riktigt skräp köp inte dessa kit

Surfa runt på Usa hojsidor å fråga så får ni se

Det som inte står på denna sida om Hayabusa turbo är inte värt att veta

Peter

http://www.suzukihayabusa.org/phpbb/index.php
du har möjligen inga möjligheter å hjälpa mig med ett kit? jag ska sälja min GSXR 1100 för att få en grundplåt till kitet. smart va? ett byte kanske?

tohlzen skrev:
http://www.hahnracecraft.com/cycle/index.htm

Såg att dom hade kompletta kit för 3326,99 Dollar vad blir det en 27-28 tusen spänn, iallafall nästan halva priset jämfört med Marklunds och det står klart och tydligt på deras hemsida att man absolut inte behöver köpa nånting extra å att allt ingick i kittet.
Nu har jag ingen som helst vana med att beställa prylar från USA tex vad det skulle kosta i frakt, moms , tull å sådana saker men jag vet att en kille vid namn RoosRacing här på forumet brukar beställa massa prylar från "over there" kanske skulle kolla med han.
Själv har jag gått och lurat ett tag på det kittet så om du skulle vara intresserad med så kanske man skulle beställa ett 2 pack. :fyllisar
ja roos har jag handlat av förut (köpte yoshimura kammar till gammelgixxern av han och en -90 topp a la 5000 mil) är du också sugen som fan att kunna lyfta hojen i 150? hehe...

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!