Turbo!!!!

Du är dessutom ganska duktig om du får det att fungera. Den ena är en 250 tvitakt och en så liten turbo blir inte lätt att hitta, den andra en 450 okänd och till den kan det kanske gå att hitta något. Problemet med crossar är att dom redan är maxtrimmade i förhållande till hur resten är dimensionerat så det kommer aldrig hålla.

/HW
 
Den ena crossen är vad jag kan förstå en wr250f?
Dom är båda 4-taktare, så det går.

Det har gjorts förut, PG Lundmark Fick en husaberg 650 turbokonverterad av marklund express och skulle köra paris-dakar.
Men det sket sig, turbo var inte förbjudet men han fick inte starta ändå av nån anledning.
 
Last edited:
sEiKo skrev:
Den ena crossen är vad jag kan förstå en wr250f?
Dom är båda 4-taktare, så det går.

Det har gjorts förut, enduroåkare (kommer inte ihåg vad han heter) Fick en husaberg 650 turbokonverterad av marklund express och skulle köra paris-dakar.
Men det sket sig, turbo var inte förbjudet men han fick inte starta ändå av nån anledning.
erik sa oxå att det inte var så specielt bra...
 
sEiKo skrev:
Den ena crossen är vad jag kan förstå en wr250f?
Dom är båda 4-taktare, så det går.

Det har gjorts förut, enduroåkare (kommer inte ihåg vad han heter) Fick en husaberg 650 turbokonverterad av marklund express och skulle köra paris-dakar.
Men det sket sig, turbo var inte förbjudet men han fick inte starta ändå av nån anledning.

Det var PG Lundmark som fick sin Honda konverterad med sätesvärmare. (turbon satt monterad under sadeln...)
 
bebbe skrev:
Kan bara spekulera i hur det fungerar i sahara och när man har kört en sisodär 20-30mil, HETT :D
Troligen:)
Men har marklund byggt den lär han ju ha lagt ner lite tanke bakom bygget hoppas jag.
 
sEiKo skrev:
Troligen:)
Men har marklund byggt den lär han ju ha lagt ner lite tanke bakom bygget hoppas jag.

Skulle tro det, han har ju gjort ett och annat snyggt bygge.
Synd bara att han inte fick andvända den, eller?
 
Last edited:
Känd!

sEiKo skrev:
Den ena crossen är vad jag kan förstå en wr250f?
Dom är båda 4-taktare, så det går.

Det har gjorts förut, enduroåkare (kommer inte ihåg vad han heter) Fick en husaberg 650 turbokonverterad av marklund express och skulle köra paris-dakar.
Men det sket sig, turbo var inte förbjudet men han fick inte starta ändå av nån anledning.

Personen i fråga är PG Lundmark!
//D
 
bägge 2 är 4-tak skulle vara kul att ha turbo på 450 för den är en mortad\cross
lustgas ha ja provat de är cool :yoparty kanske är ett altenativ på den lille =)!
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top