Turbo???

Haha, nä det ser mer ut som en cylinder tycker jag :D

"Kan eventuellt passa till fler modeller" , vad jag vet så är väl cylindrar ganska modellspecifika, d.v.s passar bara MB/MT-motorn.

Aaaaah, lite nostalgi förresten, hade själv en vråltrimmad MT när det begav sig 1992 :rock

//fogerty
 
Hehe... Dom är inte kloka. Har nog sett "The fast and the furious" en gång för mycket... :rolleyes:

Påtal om Mt, minns själv mitten av 90-talet, då dom värsta åken hette Honda Mt och Suzuki Ts. Det enda man ser på vägarna är tråkiga automat-scooters. Kan dom inte lära sig växla liksom?
Nåja, "Det var bättre för"... :D
 
Anthrax_e_gott skrev:
Hehe... Dom är inte kloka. Har nog sett "The fast and the furious" en gång för mycket... :rolleyes:
Påtal om Mt...


Påtal om fast and the furious...

I början visas tydligen en animering där man får följa med bränsleblandningen från luftburken igenom motorn och ut. Motorn man får åka genom är iaf. en wankel-motor med kamaxlar...( :rolleyes: )

Jag har inte sett filmen, utan läste om denna "lilla miss" i teknikens värld.

Snart får vi väl se annonser på blocket där Mazda Rx7:or, med trim kammar, säljs billigt. :D
 
Påminner om T2 när dom åker fyrtakt och har lagt på 2 takts ljud och växlar typ 700ggr. Skrämmande.
 
Tror han menar turbo = "går utav bara späcket"
 
fogerty skrev:
Haha, nä det ser mer ut som en cylinder tycker jag :D

"Kan eventuellt passa till fler modeller" , vad jag vet så är väl cylindrar ganska modellspecifika, d.v.s passar bara MB/MT-motorn.

Aaaaah, lite nostalgi förresten, hade själv en vråltrimmad MT när det begav sig 1992 :rock

//fogerty
Fastän jag själv hade en dt måste jag erkänna att mt:n var grym att trimma. Många skröt om att deras moppar gjorde både 80 och 130, men en mt är enda moppen som någonsin legat bredvid mig på motorcykeln när min mätare visat 115. Den mt:n hade i princip värsta trimmet som gick att få tag på marknaden rakt igenom plus lite hemmafilning.
 
berggren_martin skrev:
Fastän jag själv hade en dt måste jag erkänna att mt:n var grym att trimma. Många skröt om att deras moppar gjorde både 80 och 130, men en mt är enda moppen som någonsin legat bredvid mig på motorcykeln när min mätare visat 115. Den mt:n hade i princip värsta trimmet som gick att få tag på marknaden rakt igenom plus lite hemmafilning.

Får man fråga hur du skrämde upp Dt:n i den hastigheten? :eek:

Krävdes väl en backe i klass med Hallands-åsen? :rolleyes:
 
Anthrax_e_gott skrev:
Får man fråga hur du skrämde upp Dt:n i den hastigheten? :eek:

Krävdes väl en backe i klass med Hallands-åsen? :rolleyes:

"...men en mt är enda moppen som någonsin legat bredvid mig på motorcykeln när min mätare visat 115. Den mt:n hade i princip värsta trimmet..(bla bla bla)..."

1. En MT omnämns.
2. Han skriver "bredvid mig på motorcykeln"

Så ÄR det... :mattias :fakta
 
Aj fan... Verkar som om inte alla hjärn-celler är väckta från Malmö-festivalen... Måste gå o ta en öl o hämna ut det lite.
 
Anthrax_e_gott skrev:
Får man fråga hur du skrämde upp Dt:n i den hastigheten? :eek:

Krävdes väl en backe i klass med Hallands-åsen? :rolleyes:
Hans mätare var inte 100, så vi skulle testa när jag åkte bredvid... Visst var det en raka och så, möjligtvis lite nerför.

Fast egentliga anledningen till att jag hängde med på turen var för att provköra en rg125:a som han skulle köpa.
 
Opps, såg inte att du skrev dt. Nää, han körde en mt som sagt. Och själv hade jag hunnit skaffa mig 125:a.
 
Fick av nån anledning för mig att du körde Dt50 vid sida om Mt:n. Håller med om att Mt har alltid varit trimvänlig, till skillnad från Dt:n då. Tror aldrig jag har sett en Dt som gjort mer än 90.
 
Anthrax_e_gott skrev:
Fick av nån anledning för mig att du körde Dt50 vid sida om Mt:n. Håller med om att Mt har alltid varit trimvänlig, till skillnad från Dt:n då. Tror aldrig jag har sett en Dt som gjort mer än 90.
Min dt50 gjorde 80 (glädjemätarfart) med femhalva, 20-förgasare och 20-insug, trimböj och drevning.

Edit: Lyckades pressa upp den i 90 nerförs med vinden i ryggen :)
 
Last edited:
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top