Anthrax
Medlem
Ännu en ny dåre som inte riktigt vet vad turbo är för något...
http://www2.blocket.se/view/1300443.htm?l=0
http://www2.blocket.se/view/1300443.htm?l=0
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anthrax_e_gott skrev:Hehe... Dom är inte kloka. Har nog sett "The fast and the furious" en gång för mycket...![]()
Påtal om Mt...
Anthrax_e_gott skrev:På tal om missar i filmer, gå in på www.moviemistakes.com så hittar du många såna.
Anthrax_e_gott skrev:Det har du rätt i. Stäm dom...![]()

Fastän jag själv hade en dt måste jag erkänna att mt:n var grym att trimma. Många skröt om att deras moppar gjorde både 80 och 130, men en mt är enda moppen som någonsin legat bredvid mig på motorcykeln när min mätare visat 115. Den mt:n hade i princip värsta trimmet som gick att få tag på marknaden rakt igenom plus lite hemmafilning.fogerty skrev:Haha, nä det ser mer ut som en cylinder tycker jag![]()
"Kan eventuellt passa till fler modeller" , vad jag vet så är väl cylindrar ganska modellspecifika, d.v.s passar bara MB/MT-motorn.
Aaaaah, lite nostalgi förresten, hade själv en vråltrimmad MT när det begav sig 1992![]()
//fogerty
berggren_martin skrev:Fastän jag själv hade en dt måste jag erkänna att mt:n var grym att trimma. Många skröt om att deras moppar gjorde både 80 och 130, men en mt är enda moppen som någonsin legat bredvid mig på motorcykeln när min mätare visat 115. Den mt:n hade i princip värsta trimmet som gick att få tag på marknaden rakt igenom plus lite hemmafilning.
Anthrax_e_gott skrev:Får man fråga hur du skrämde upp Dt:n i den hastigheten?
Krävdes väl en backe i klass med Hallands-åsen?![]()

Hans mätare var inte 100, så vi skulle testa när jag åkte bredvid... Visst var det en raka och så, möjligtvis lite nerför.Anthrax_e_gott skrev:Får man fråga hur du skrämde upp Dt:n i den hastigheten?
Krävdes väl en backe i klass med Hallands-åsen?![]()
Min dt50 gjorde 80 (glädjemätarfart) med femhalva, 20-förgasare och 20-insug, trimböj och drevning.Anthrax_e_gott skrev:Fick av nån anledning för mig att du körde Dt50 vid sida om Mt:n. Håller med om att Mt har alltid varit trimvänlig, till skillnad från Dt:n då. Tror aldrig jag har sett en Dt som gjort mer än 90.
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |