Turbo??

Perfekt! nu känner jag att jag har tillräckligt med info för att våga samla på mig grejer.sen får det väl börja byggas ordentligt när bilen är klar så jag kan få ut den ur garaget:P Tack för all hjälp!

Perfekt! nu känner jag att jag har tillräckligt med info för att våga samla på mig grejer.sen får det väl börja byggas ordentligt när bilen är klar så jag kan få ut den ur garaget:P Tack för all hjälp!
Om du är nyfiken på turbo byggen i allmänhet så kan jag varmt rekommendera Sävarturbos forum: http://forum.savarturbo.se/index.php
Mycket matnyttig info och mycket hjälpsamt folk där ifall man kör fast.

MVH
/Leo

Nu har jag läst alla turbo trådar jag hitta, huvvet bultar och tabletterna är slut..men trevlig läsning:) Hittar dock inget ang vad jag borde ha för förgasare??

Ja föresten nu fick jag ett erbjudande om att köpa EN 40mm cv förgasare..kan det funka om man bygger sig ett insugsrör tro?vore ju fasen inte fel att slippa ställa in 2:tummenupp

Ska fylla på mobilen och ringa upp och se vad priset är på en sådan skapelse men först tänkte jag höra om det finns nån möjlighet?

Har ju inte tänkt köra med några värre effekter så..

Nej nu får ni hjälpa till så jag kan slå till och köpa förgasare! funkar det med ett egengjort insug och EN 40mm mikuni cv?

Last edited:
Klart det funkar med en CV till två cyllar. Hur du får till balansen mellan förgasare och insugen är nog det enda du får lägga lite tid på.

Ta först reda på om det är _någon_ som har turboladdat den där typen av förgasare så att du slipper överaskningar.

nu är den redan köpt så:P så bra pris så det gick inte säga nej:) han tror den kom från nå ducce 900.. hehe jag har aldrig hört nån turbo konvertera den motorn jag har så varför inte va först på fuggen oxå :näsblod

Nej men det ska nog gå bra, locket va i hårdplast men jag ska skicka det till en polare som fräser ut ett nytt i alu..

jo det ska bli intressant, det enda problemet som jag ser det är väl att bygga ett insugsrör som blir tillräckligt kort, bygger det för mkt bakåt så får jag inte plats med plenum:/ men då fär jag väl köra med ett mindre batteri som bara går till ljus mm och starta med kicken :yoparty

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa