Turbo V-2?

Stryder

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Kansas City, Missouri, USA
Hoj
'68 XLCH, '76 XLH, '81 XLCH, '03 FLHPi
Greetings from the USA!

Hälsningar från USA!

I was referred here by pwillen, he tells me that you all are an authority on turbos and bikes. Obviously I speak English; unlike your schools in Sweden, American schools are arrogant enough to make us believe the whole world speaks English too. I apologize for my inability to speak in your native tongue. Mick is translating this for me and if you cannot or would prefer not to reply in English, he can translate your reply.

Hörde talas om den här sajten från pwillen. Han berättade att ni kan mycket om turbos och motorcyklar. Jag talar naturligtvis engelska, eftersom det amerikanska skolsystemet (till skillnad från det svenska) är arrogant nog att tro att dess eget språk talas i rested av världen också. Jag ber om ursäkt för min ofårmåga att kommunicera i ert eget tungomål. Mick har översatt det här, och om ni föredrar att inte svara på engelska kan han översätta era svar också.

I have a desire to put a turbo on a Harley-Davidson Sportster, an 1976 Ironheads to be exact. I will be building this into what they call a Shovster, a Shovelhead top end and the Ironhead bottom. The bore will be 3-7/16" (87.3125 mm) and the stroke will be 4-5/8" (117.475 mm) for a displacement of approximately 85 cu inches (1400 cc). Estimated redline will be 7500 RPM with a desired torque peak at about 5000 RPM.

Jag skulle väldigt gärna vilja sätta en tubo på en Harley-Davidson Sportster - en 1976 Ironhead för att vara exakt. Jag kommer att bygga om denna till en s.k Shovster - d.v.s en Shovelhead cylindertopp och Ironhead cylinderblock (Inte så fruktansvärt insatt i terminologin. Övers.anm.). Cylindrarna är på 3 7/16" (87,3125 mm) och slaglängden är på 4 5/8" (114,475 mm) för en total cylindervolym på runt 85 kubiktum eller 1400cc. Toppvarvtalet beräknas ligga runt 7500rpm och den önskade maxvridmomentet vid 5000rpm.

I was hoping to get some design ideas, maybe some references for sizing, that sort of thing. I realize this is a sport bike forum but there are V-2 sport bikes and theory is theory regardless of the badge on the tank.

Jag letar designidéer, dimensioneringstips - lite sådana grejor. Jag inser att detta är ett sporthojsforum, men det finns v-2 sporthojar, och teroi är ju teori, oavsett emblemet på tanken.

Thanks in advance for any assistance!

Tacksam i förhand för hjälp!
 
Biker_R1 skrev:
Try to call one of Swedens best. :tummenupp

Erik Marklund

You can find him here

http://www.mc-xpress.com/
Thanks Biker_R1. I checked out his website and I will have to send him an email.

There's so much to learn, it should be a fun project.

... I was beginning to think Mick gave me Swedish that translated into "I'm an asshole American, don't reply". :)
 
Hi.

Im going to do a similar Turbo project on my mums Sportster.
She is 68 and in need for more speed. :D
So im going to follow your project and steal some ideas. :tummenupp
Maybe not to get too much power out of it.
Must think of my mum .

We have a member here called andersson turbo.
I bet he got some nice ideas how and why in these matters.

So lets wait and see...

Im going to see him soon with a bag full of coocies to discuss designs in superchargers... :banana
 
Last edited:
Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Back
Top