Turbo Träff

R1 T skrev:
Vad menar du, :confused: för en annan som inte är insatt, är det grekiska.
R1 T

Ha ha.. 60-fötter är försvenskning av 60 feet,, dvs 18 meter. Man har en tidtagning vid 18 meter för att ha koll på hur snabbstartad man är. Det är nyttigt att se vart det strular till sig om det går för sakta... :D :D

mvh

R1 T skrev:
Vad menar du, :confused: för en annan som inte är insatt, är det grekiska.
R1 T

60 fot = ca 18 meter om du kör den sträckan ( i starten ) på 1,75 sekunder
eller snabbare

så menar Anders att du har stor chans att med den effekten åka på höga 9 sekunders repor på 402 meter

Profsen i prå-street bike kör på runt 1,4 sekunder vilket är en rejäl skillnad mot 1,75

På tal om det..Vad har ni som bästa tider?

Eller guldrågan kanske vore.

VEM ÄR SNABBAST PÅ SPORTHOJ ?:)

mrblue9r skrev:
Ha ha.. 60-fötter är försvenskning av 60 feet,, dvs 18 meter. Man har en tidtagning vid 18 meter för att ha koll på hur snabbstartad man är. Det är nyttigt att se vart det strular till sig om det går för sakta... :D :D
mvh

Tack för svaren nu är jag med i matchen igen :D

mvh

Jonathan skrev:
På tal om det..Vad har ni som bästa tider?

Eller guldrågan kanske vore.

VEM ÄR SNABBAST PÅ SPORTHOJ ?:)

Fredrik Fredlund har setts smyga omkring här på sporthoj, han har kört höga 1.30 60-fötter (som förmodligen är rekordet för korta tiden) och 8.50 nånting på 402. Snabbast är Ronny Nordgren med 8.39 på sin Pro Street och Kurt Geschwindt med 8.05 med sin Super Pro Street. Jag... 8.60 på 402 med slicks. På oklistrat flygfält med gatdäck, 9.10 med Banditen.

Skall ut i helgen och träna lite tills den 8:e så får vi se vad man kan klara, Nå tips?

Nåja de här va ju hundra år sen

Min FZR 1000 turbo maskin i ett dragbike chassie

På tullinge

Bifogat

• tidkort.jpg
    tidkort.jpg
    88 KB · Visningar: 120
Faan vad "Off Topic den här tråden blev nu..... :va
Jaha...ingen mer som är sugen att hänga med ner till S.B.M av er turbo åkare här på Sport Hoj(Vi är hela 2 st hittills :tummenupp ) :7peta Eller träffas på något annat evenemang i sommar :fyllisar , Du kanske rent av har ett eget förslag att komma med... :tummenupp

R1 T skrev:
Jag har faktiskt funderat på samma sak, fast i lite mindre skala.
Man kanske kunde fixa en träff med turbo åkarna här på forumet, snacka lite skit, kanske prova på lite dragracing (om det är någon som har kontakter), och sen dricka öl :fyllisar .
Eller varför inte träffas vid någon banåkning typ Bike week på Gelleråsen, går även att dricka öl där :fyllisar

Själv är jag värdelös på att arrangera saker så det överlåter jag till någon annan.

R1 T

Jag hade faktisk två förslag, men det verkar inte vara någon som nappar på det heller. Se ovan.

Speciallt det första tycker jag skulle vara kul, har aldrig provat på dragracing.

R1 T

Turbo skrev:
Faan vad "Off Topic den här tråden blev nu..... :va
Jaha...ingen mer som är sugen att hänga med ner till S.B.M av er turbo åkare här på Sport Hoj(Vi är hela 2 st hittills :tummenupp ) :7peta Eller träffas på något annat evenemang i sommar :fyllisar , Du kanske rent av har ett eget förslag att komma med... :tummenupp
Halloj,vart i sverige bor du?? Kan ju mötas upp kanske en "vanlig" helg o ut o pysa lite,om det nu inte skiljer alltför många mil...Mvh

Turbo Träff ? Näpp tydligen inte

Finns bara en sak å säga :arsele :arsele :arsele

Kul å höra vissa briljera på forumet( Verkar finnas förbannat kunnigt folk här)...Men den sociala kompetensen, eller viljan?, att träffas :fyllisar verkar vara minimal eller rent av obefintlig. Riktigt tråkigt tycker jag, återigen : :arsele :arsele :arsele

Jag är jättevillig att träffas men det är bara ett minimalt problem: Hojen är i bitar. Och Anders har redan varit på mig om att sätta ihop den men jag har varken tid eller lust. Och det sistnämnda problemet (avsaknad av lust att meka hoj) får väl anses som gravt bristande sundhet antar jag.

Turbo skrev:
Finns bara en sak å säga :arsele :arsele :arsele

Kul å höra vissa briljera på forumet( Verkar finnas förbannat kunnigt folk här)...Men den sociala kompetensen, eller viljan?, att träffas :fyllisar verkar vara minimal eller rent av obefintlig. Riktigt tråkigt tycker jag, återigen : :arsele :arsele :arsele

Det vore skitskojj å få dra om kring på träffar å dricka öl å ljuga

Men de e faan till att få tid å pengar att räcka till :rolleyes:

Att desutom planera ett datum på annan ort och att hojen ska fungera å allt annat klaffa, stjärnorna ska stå rätt å allt sånt :va

Nä men skämt åsido svårt är de å ju äldre man blir ju kortare blir dygnet
säkert nåt me sommartiden eller nåt

Just nu står man ju å lagar de senaste skottet man får välja kolvar eller bröd
hårt å va fattig hehe :D :fyllisar

andersson turbo skrev:
Just nu står man ju å lagar de senaste skottet man får välja kolvar eller bröd
hårt å va fattig hehe :D :fyllisar

Så snygga som dina grejer är borde du väl kunna ta ut rätt bra för dom. Men det är väl en ganska snäv kundkrets kanske...

Turbo skrev:
Men den sociala kompetensen, eller viljan?, att träffas :fyllisar verkar vara minimal eller rent av obefintlig.
Jo, för fasen, jag är helt klart sugen på att träffa andra turbo-åkare! Men sen är det ju tid som ska till också.. jag bor ju nere i skåne och de flesta finns väl runt mellersta sverige så det blir ju en bit att åka.. menmen det ska väl gå, bara hojen håller ihop så långt! :hihi

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa