Turbo R1 -99 Updated Version 2008 ed.

  • Thread starter Thread starter Noc
  • Start date Start date
Schysst!

Kan inte du möta upp mig med din? Typ i Sundsvall?:arsele

Jag skakade lite när jag kom tillbaks. :hihi
[YOUTUBE-ID]nMwzvvZcgfI[/YOUTUBE-ID]

Härnösand får det bli.
Ska nog dit om några veckor och hälsa på damens släkt.
 
Nu har man sett hojen i verkligheten, riktigt snyggt bygge! Imponerande hur mycket jobb det är lagt på finputset, en annan är ju nöjd om det ser bra ut på 5 meters håll...

Tack än en gång för husrummet och det fyllda kylskåpet!:tummenupp
 
Tackar :)

Bara trevligt med besök:tummenupp Synd att jag inte var hemma lite mer bara, blev lite hastigt trots erat 4-dagars besök... Synd också att vi inte kunde köra lite, (hade bes förra veckan så hojen är nu i återuppbyggnadsstadiet...). Nåja får bli nästa gång :)
 
Här händer grejjer :) Eller...

Har varit och kört lite grann i sommar, men inte så mycket som jag velat. Har varit rätt mycket annat, bland annat en hel del banåkning :) Det är ju också kul:banana

Hojen har plockats ner, återställts(nåja) och besiktats.:tummenupp

När jag satte ihop den som turbomaskin igen så fick jag inte grenröret tätt mot toppen. Samt att det ångade nånstans från kylaren när hojen blivit varm.

Mitt fina rostfria grenrör hade behagat slå sig lite, så fick planfräsa det så det ska gå få tätt. Har även beställt nya snordyra avgaspackningar så nu borde det bli tätt.

Hämtade en ny kylare idag, visserligen från en 02a, så vi ska se om den går att få dit. Har inte mätt, men verkar inte vara några enorma skillnader iaf.

Får ca 10 dagar ledigt med start på måndag, så då ska jag försöka få ihop den igen. Tänkte att man kanske skulle tagit något kort, kanske filmat en snutt.


Förresten, det är ingen som ligger inne på en passagerarsadel passande r6-06/07??? Har lyckats tappa min på en testkörning nånstans mot hemmingsmarkshållet...:huvet
 
Last edited:
helt klart imponerande bygge... måste vara drygt bara o åka på E85 när man har en 18L. tank:tungan

du får väl snart en till "Turbokompis" på en helsvart Gixxer 1000 K3:a (min gamla.) om jag förstått det rätt...:D


mvh.T
 
helt klart imponerande bygge... måste vara drygt bara o åka på E85 när man har en 18L. tank:tungan

du får väl snart en till "Turbokompis" på en helsvart Gixxer 1000 K3:a (min gamla.) om jag förstått det rätt...:D


mvh.T

Hehe, jo det blir till o tanka rätt ofta. :)
Du tänkte på Tommys framtida bygge? Jodå, det blir intressant. Kul med fler turbomoppar.

Varför inte reggat den med turbo? :)
Bra fråga, nästa :)

Är lite lurigt med regbesiktning nuförtiden, har inte riktigt orkat engagera mig i vad som gäller sen de nya reglerna kom. Nu är den ju iaf besiktad. Vi får se i framtiden.
 
Hehe, jo det blir till o tanka rätt ofta. :)
Du tänkte på Tommys framtida bygge? Jodå, det blir intressant. Kul med fler turbomoppar..

jo dina täta tankningar hade väl gjort att Tommy inte var så sugen på E85 konvertering...:D

jop jag har bollat lite PM me ideer me Tommy (mejlbombat honom rent ut sagt hela dagen:D) självklart så ska ju gamle "Svarten" få en turbo som hjälper honom bort från alla dumma poliser som försöker stoppa honom jämt! :D

måste säga att du fått sjysst stil på din R1:a.. R1:an har ju varit riktigt snygg genom åren jämfört me andra hojar R1 -98-08 e ju grymt snygga
sen har de tappat stilen lite...

det blir ju en helt ny hoj om man lackar ramen svart... gjorde det på min R1:a -00 me , men e ju lite pyssel att plocka ner den...

Är lite lurigt med regbesiktning nuförtiden, har inte riktigt orkat engagera mig i vad som gäller sen de nya reglerna kom. Nu är den ju iaf besiktad. Vi får se i framtiden.

det jag hört så kostar väl en REG-besiktining me alla intyg 10 000kr numera vilket gör att det numera känns rätt dött att regga om fordon me andra motorer etc.


mvh.T
 
Last edited:
Fattade de som att fordon fram till 99 gick att regga om ganska enkelt men de har alltså kommit nya regler nu?

Hur eller hur, alltid kul att följa ditt bygge!
 
Fattade de som att fordon fram till 99 gick att regga om ganska enkelt men de har alltså kommit nya regler nu?

Hur eller hur, alltid kul att följa ditt bygge!

Turboinstallationer har aldrig varit enkelt att regga. :)
 
Turboinstallationer har aldrig varit enkelt att regga. :)

fram till -99 så ska det väl gå o regga hojar me turbo.. därefter så blir det ju svårare... sett en hel del R1 -98-99 som varit reggade me turbo.:tummenupp

dock så kostar det ju tydligen 10 000kr att regga om fordon numera.

mvh.T
 
Dom låg på en företagsserver, nu har jag sålt det företaget och således plockat bort allt privat därifrån :/ Men bilderna finns kvar, kanske skulle lägga upp dom igen, visste inte att folk var och lästa i såna här gammeltrådar :)
 

Bifogat

  • Hoj-5.jpg
    Hoj-5.jpg
    146.4 KB · Visningar: 203
  • Hoj-4.jpg
    Hoj-4.jpg
    78.5 KB · Visningar: 194
  • Hoj-3.jpg
    Hoj-3.jpg
    134.6 KB · Visningar: 218
  • dh-3-test-bara-b.jpg
    dh-3-test-bara-b.jpg
    243.5 KB · Visningar: 250
  • DH.jpg
    DH.jpg
    246.1 KB · Visningar: 275
Riktigt snygg! I vår blir det lite mörkerfotografering på min hoj också. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top