turbo på moppe?

Lägg märke till den 110cc cylindern :D (om det nu stämmer som han har skrivit, så är moppen på bilden antagligen tagen innan han trimmade den) :rolleyes:

Hehe... turbo på 2-takt... Som om 2-takt inte redan har en tillräkligt spännande effektkurva... :)

/Lucky9

Det finns faktiskt "turbo" till moppar, men heter något annat..

Lucky9 skrev:
Hehe... turbo på 2-takt... Som om 2-takt inte redan har en tillräkligt spännande effektkurva... :)

/Lucky9

spännande kan bara bli roligare!!...

nu jävlar ska jag dra den där jävla volvo 850 turbo på nästa streetrace

"Jag tror den gör runt 170km/h." :confused: Hujhuj, hoppas inte det! :eek:

Finns någon chalmers kille (har jag för mig) som har satt turbo på en rd i studiesyfte, ska se om jag kan hitta länken.

Edit:

http://www.mtek.chalmers.se/~expe/

Klicka på Projekt och sedan RD Turbo.

Last edited:
Men, tänk med sunda förnuft. Färför skulle då killen lägga ut den på blocket.se och sen när någon är intresserad kommer så har han ljugit ihop allt. Det var bara skoj - säger han, det vara bara för att lura alla så de ska tro att den går fort, hur ofta gör man sånt?

Jag tror att det inte är helt omöjligt faktiskt... :skrämd

Joker skrev:
Men, tänk med sunda förnuft. Färför skulle då killen lägga ut den på blocket.se och sen när någon är intresserad kommer så har han ljugit ihop allt. Det var bara skoj - säger han, det vara bara för att lura alla så de ska tro att den går fort, hur ofta gör man sånt?

Jag tror att det inte är helt omöjligt faktiskt... :skrämd

Många konstiga personer som sätter ut konstiga anonnser på blocket och anger sitt mobilnummer... som går till ett comviq kontantkort som man får stålar på om man blir uppringd...

Som sagt... det finns många konstiga människor.

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Många konstiga personer som sätter ut konstiga anonnser på blocket och anger sitt mobilnummer... som går till ett comviq kontantkort som man får stålar på om man blir uppringd...

Som sagt... det finns många konstiga människor.

/Lucky9

HAHAH ja det är ju säkert värt annonskostnaden ..... eller not
:skrämd :rodnar :skrämd :notme

är ni helt bakom flötet eller?
1- 110cc på en drac är omöjligt, OM han nu inte ändrat slaglängd från 39,5mm till 55mm
:rolleyes: 2-en yz125 har en 36-38mm förgasare beroende på årsmodell :rolleyes:
3- yz125 crossdrev, jo visst med annan drevkrans kanske :rolleyes:
4- en turbo? skulle nog behöva punga ut en bra bit över 6500 för det med tanke på att det nog inte skulle vara så stor marknad på turboaggregat till mopeder om det nu ens är tillgängligt :rolleyes:

Finns väl motorsågar med turbo??

Om jag inte har fel vill säga, men då borde det inte alls vara så omöjligt :confused:

Men resten kanske är båg

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back