Turbo på mille???

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hej,
Är det någon som vet om detta har gjorts tidigare. Bekymmret med twinnar och överladdning känner jag till.
Det känns lite tråkigt att sitta på denna underbara hoj och sakna några hästar, ideér elr förslag mottages tacksamt.

/F

Felix skrev:
Hej,
Är det någon som vet om detta har gjorts tidigare. Bekymmret med twinnar och överladdning känner jag till.
Det känns lite tråkigt att sitta på denna underbara hoj och sakna några hästar, ideér elr förslag mottages tacksamt.

/F
Brukar man inte kunna byta tändningsbox på dem där italienarna, ger ju några hk...
Sen allt det vanliga, filter, helsystem mm, man borde väl också kunna trixa med insprutningen eller?

Behövs verkligen mer hästar? För att köra fort rakt fram kanske?

Det finns mängder med trim att köpa till millen, upp till 140-150 bakhjulshästar är inga problem sen blir det svårt att få saker å ting att hålla är vad jag läst.

Inte blir det billigt trimmande heller, nästan billigare att köpa en sån där radfyra kanske :)

Undrar mest i rena nyfikenheten, man har ju sett och läst lite om duccar med kompressor. Vore skoj om någon fått ihop ett eget kit.

Å andra sidan går den inte direkt dåligt om man säger så.

Om någon surfar en länk elr sida med ett liknande bygge vore det kul om den postades här.

/F

Har oxa funderat på det där men men. Det bästa sättet att trima millen är nog att sätta i 100mm kitet , bora spjällhusen till 59mm, porta top, airkit,PC III, arrow headers,tömma orginal ljuddämparna m.m sen så har man runt 140bhp+. sen har du en hoj som har väre kurva än en zx10r 04 upp till 10500rpm.

Kostanad då..cylinder + top arbetet med kolvar o allt ca <-20k
Arrow headers : 6k
PCIII: 3k
Airkit om man inte gör det själv:2k
TB: 3k typ

31k typ för allt kostar att ligga på top :p

Last edited:
Felix skrev:
Hej,

/F

Förstår precis vad du menar..........tyckte själv att hojen saknade lite kraft efter att ha bytt från en Hayabusa. Faktum är att om du jämför med en 4'a på 160+hp så kommer du inte vara efter.......

Min polare har en R1 -04 och vid flera tillfällen så har vi provat lite vad hojarna går för och tro det eller ej men skillnaden är inte i hästkrafter utan i hur du kör hojen. En liten miss i växlingen vid fullt pådrag och R1'an blir efter....
En annan grej med våra hojar är att när min hastighetsmätare visar 275km/h så visar polarens 293km/h........och vi ligger sida vid sida...........så deppa inte ihop.....du har en ruskigt snabb hoj som tyvärr döljer det mycket väl jämfört med en Gixxer/R1 tex.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage