Turbo på GSX-R 600

Little

Dette betyr? :)
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 600 (Turbo?)
Hallo!

Er en pode fra Norge som i lang tid har hatt lyst og ettermontere Turbo på min 1999 modell Suzuki GSX-R 600!

Har null peiling på mekanikk og har derfor vurdert og kjøpe et komplett turbo-kit fra MC-Xpress i Sverige.

Det jeg lurer på, er om det er noen andre her som har ettermontert turbo på en MC med i utgangspunktet så lite motorvolum. På MC-Xpress sine sider står det at man kan forvente en økning fra 90 til 160 hk på bakhjulet, er dette et optimalt tilfelle på en MC med så lite motorvolum?

Ellers lurer jeg på om det er hyppige tilfeller av motorras ved ettermontering av turbo, eventuell hvor stor slitasje jeg må regne med, og om det er slitedeler jeg bør bytte til faste tider, som stempel osv..

Til sist vil jeg bare si at jeg er veldig takknemlig for å høre deres erfaringer, kostnader ved bygging, ulemper og fordeler, generelt sett så mye dere har på lager for å hjelpe meg til å komme igang med å turbomate sykkelen min :)

Takker for alle svar!
Mvh Pojken Från Norje :banana

Little skrev:
Hallo!

Er en pode fra Norge som i lang tid har hatt lyst og ettermontere Turbo på min 1999 modell Suzuki GSX-R 600!

Har null peiling på mekanikk og har derfor vurdert og kjøpe et komplett turbo-kit fra MC-Xpress i Sverige.

Det jeg lurer på, er om det er noen andre her som har ettermontert turbo på en MC med i utgangspunktet så lite motorvolum. På MC-Xpress sine sider står det at man kan forvente en økning fra 90 til 160 hk på bakhjulet, er dette et optimalt tilfelle på en MC med så lite motorvolum?

Ellers lurer jeg på om det er hyppige tilfeller av motorras ved ettermontering av turbo, eventuell hvor stor slitasje jeg må regne med, og om det er slitedeler jeg bør bytte til faste tider, som stempel osv..

Til sist vil jeg bare si at jeg er veldig takknemlig for å høre deres erfaringer, kostnader ved bygging, ulemper og fordeler, generelt sett så mye dere har på lager for å hjelpe meg til å komme igang med å turbomate sykkelen min :)

Takker for alle svar!
Mvh Pojken Från Norje :banana

Hvis du har NULL peil på mekanikk bør du IKKE montere turbo men heller selge din 600 og kjøpe en 1000 kubikker. Evnt kan du sette i en 1000 motor i din 600.

Skal du absolutt ha turbo bør du la Mc-Xpress montere den turboen for deg. Da sparer du deg for en del kløing i hodet og uforutsette utgifter som nye stempler osv.

MEN igjen så bør du heller satse på en større motor.. billiger, bedre og holder lengre.

Det fanns en norrman som hade en turbo på lillgixxern.
Kommer du inte ihåg den lilla filmsnutten när han körde med sin polare och wheelade i alla växlar? Kommer inte ihåg vad filmen hette.....

Kanske har den på datorn, skall leta.

Neida, slapp av, jeg har ikke tenkt og montere Turbo-Kitet hehe... jeg tenkte å eventuelt få tilsendt kitet og la en lokal MC-Forhandler montere det til meg. Han har montert en del Turbokit på Diverse Snøscooter, så han har bra peiling :)

Men det er sikkert rimelig at 1000 ccm holder lenger, men saken er at jeg vil ha en veldig lettkjørt sykkel med mer enn nok av power :) og en 1000 ccm i en prisklasse som jeg har råd til, blir mer tungkjørt enn en hayabusa ;)

Og den filmen med en Gixer som gassa opp på bakhjulet i alle gira, det tror jeg faktisk var en GSX-R 750, men mange tror det er en 600 og mange har skrevet gsx-r 600 i selve filnavnet. Men heller ikke jeg skal si det 100% sikkert, men jeg tror i hvertfall det er en 750 :)

Ellers takk for svar!

Flere erfaringer og diverse svar på mine spørsmål ønskes så fort som mulig! Bjynner å haste litt :) Må bruke vinteren til noe, deriblant mekking på motorsykkelen :)

De frågor du ställer har diskuterats i tidigare forumtrådar. Sök med orden "600 turbo" och du finner lite att läsa.

Du kan även köpa en med turbo redan. Brukar väl finnas nån gsxr 750 här och var som marklund kittat. Verkar vara vanligaste modellen som skaffar turbo tycker jag.

Skal lete litt, men om dere gidder å skrive litt hadde det likevel vært toppers! Og nei, er ikke interessert i å bytte motor, tror det blir litt for stor og innviklet prossess.. Og har vanskelig for og tro at det er en 600 på den film3n... Den hopper kanskje så lett opp på hjul forde den har så reltivt kort svingarm.. Noen som med sikkerhet kan si at det der er en 600!?! 110% Sikker?

Little skrev:
Neida, slapp av, jeg har ikke tenkt og montere Turbo-Kitet hehe... jeg tenkte å eventuelt få tilsendt kitet og la en lokal MC-Forhandler montere det til meg. Han har montert en del Turbokit på Diverse Snøscooter, så han har bra peiling :)

Men det er sikkert rimelig at 1000 ccm holder lenger, men saken er at jeg vil ha en veldig lettkjørt sykkel med mer enn nok av power :) og en 1000 ccm i en prisklasse som jeg har råd til, blir mer tungkjørt enn en hayabusa ;)

Og den filmen med en Gixer som gassa opp på bakhjulet i alle gira, det tror jeg faktisk var en GSX-R 750, men mange tror det er en 600 og mange har skrevet gsx-r 600 i selve filnavnet. Men heller ikke jeg skal si det 100% sikkert, men jeg tror i hvertfall det er en 750 :)

Ellers takk for svar!

fråga han om han har nåra aerodyne turbo aggregat liggande och vilka storlekar isf.. han so har meckat på turbo på skotrarna..

mvh

/Micke

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back