Hallo!
Er en pode fra Norge som i lang tid har hatt lyst og ettermontere Turbo på min 1999 modell Suzuki GSX-R 600!
Har null peiling på mekanikk og har derfor vurdert og kjøpe et komplett turbo-kit fra MC-Xpress i Sverige.
Det jeg lurer på, er om det er noen andre her som har ettermontert turbo på en MC med i utgangspunktet så lite motorvolum. På MC-Xpress sine sider står det at man kan forvente en økning fra 90 til 160 hk på bakhjulet, er dette et optimalt tilfelle på en MC med så lite motorvolum?
Ellers lurer jeg på om det er hyppige tilfeller av motorras ved ettermontering av turbo, eventuell hvor stor slitasje jeg må regne med, og om det er slitedeler jeg bør bytte til faste tider, som stempel osv..
Til sist vil jeg bare si at jeg er veldig takknemlig for å høre deres erfaringer, kostnader ved bygging, ulemper og fordeler, generelt sett så mye dere har på lager for å hjelpe meg til å komme igang med å turbomate sykkelen min
Takker for alle svar!
Mvh Pojken Från Norje
Er en pode fra Norge som i lang tid har hatt lyst og ettermontere Turbo på min 1999 modell Suzuki GSX-R 600!
Har null peiling på mekanikk og har derfor vurdert og kjøpe et komplett turbo-kit fra MC-Xpress i Sverige.
Det jeg lurer på, er om det er noen andre her som har ettermontert turbo på en MC med i utgangspunktet så lite motorvolum. På MC-Xpress sine sider står det at man kan forvente en økning fra 90 til 160 hk på bakhjulet, er dette et optimalt tilfelle på en MC med så lite motorvolum?
Ellers lurer jeg på om det er hyppige tilfeller av motorras ved ettermontering av turbo, eventuell hvor stor slitasje jeg må regne med, og om det er slitedeler jeg bør bytte til faste tider, som stempel osv..
Til sist vil jeg bare si at jeg er veldig takknemlig for å høre deres erfaringer, kostnader ved bygging, ulemper og fordeler, generelt sett så mye dere har på lager for å hjelpe meg til å komme igang med å turbomate sykkelen min
Takker for alle svar!
Mvh Pojken Från Norje
