Turbo på FZR 1000 -91

Om du vill ha hayabusa orginal fjädrar så har jag 6 st liggandes
för en billig penning:tummenupp

Ska du ha hårdare fjädrar till busan är det MC-Xpress som gäller.
 
Bränsletrycksregulator och manometer för laddtryck finns på posten! :tummenupp

Dags att beställa munstycken.
Med nuvarande 115 som huvudmunstycke borde jag landa nånstans på 138-140 med etanol, right?



Jag hittade aldrig lågfarts-munstycket, vart sitter det? Hm.

Huvudmunstyckena satt enligt bild, de inringade. I hålet bredvid satt någonting, men det var ej något spår eller liknande för att kunna skruva ut.. om det nu skulle gå att skruva ur.

Dags att åka och handla ny svetstråd, den råkade ta slut.
 

Bifogat

  • IMAGE_00058.jpg
    IMAGE_00058.jpg
    58.6 KB · Visningar: 108
Last edited:
En kluring om oljan.

Bakom vattenkylningen för oljan ser det ut såhär.
Jag anar att det är tryck på position 2 enligt bilden, och det är retur på position 1.

andersson_turbo säger att man bör svarva nån adapter för att skicka iväg oljan - men på detta ställe är det väl "helt enkelt" att gänga position1 och dra dit en slang.

..sen bör man väl svarva en adapter till själva filtret, men det finns väl som jag förstår det ingen anledning att svarva två? Eller har jag missat något?



(Ja, jag vet att fokus på bilden är nån helt annanstans. :yoparty )
 

Bifogat

  • IMAGE_00060.jpg
    IMAGE_00060.jpg
    49 KB · Visningar: 92
leta efter munstyckena i flottörhuset, dom du har på bilden är luftmunstycken.

ang oljan så har jag för mig att det fanns väldigt lite gods för att gänga i för returen??
 

Bifogat

  • filteradapter.JPG
    filteradapter.JPG
    76.8 KB · Visningar: 103
leta efter munstyckena i flottörhuset, dom du har på bilden är luftmunstycken.

ang oljan så har jag för mig att det fanns väldigt lite gods för att gänga i för returen??

Tack för den bilden, sjukt bra för idéerna! :yoparty :tuttar


Plockade isär flottörhuset, och hittade tre munstycken.

1. Storlek 127,5. Huvud/högfart?
2. Pyttelitet djupt försänkt, märkt med storlek 40.
3. Storlek 50. Lågfart?

Right?
 

Bifogat

  • IMAGE_00065.jpg
    IMAGE_00065.jpg
    57.9 KB · Visningar: 76
Last edited:
En kluring om oljan.

Bakom vattenkylningen för oljan ser det ut såhär.
Jag anar att det är tryck på position 2 enligt bilden, och det är retur på position 1.

andersson_turbo säger att man bör svarva nån adapter för att skicka iväg oljan - men på detta ställe är det väl "helt enkelt" att gänga position1 och dra dit en slang.

..sen bör man väl svarva en adapter till själva filtret, men det finns väl som jag förstår det ingen anledning att svarva två? Eller har jag missat något?



(Ja, jag vet att fokus på bilden är nån helt annanstans. :yoparty )


Nu har jag ju en twin och vet inte om det kan tänkas spela roll men vad jag VET är att det på min hoj är retur in i mitten. Trycket i de 2 punkterna är samma om man bortser från tryckfallet över filtret.
 
Hej!

En kluring om oljan.

Bakom vattenkylningen för oljan ser det ut såhär.
Jag anar att det är tryck på position 2 enligt bilden, och det är retur på position 1.

andersson_turbo säger att man bör svarva nån adapter för att skicka iväg oljan - men på detta ställe är det väl "helt enkelt" att gänga position1 och dra dit en slang.

..sen bör man väl svarva en adapter till själva filtret, men det finns väl som jag förstår det ingen anledning att svarva två? Eller har jag missat något?



(Ja, jag vet att fokus på bilden är nån helt annanstans. :yoparty )

Jag gjorde en adapter till min FZR1000 och det blev skitbra!
 
Då ska vi se, nu börjar det röra sig.

Att göra, 4 dagar efter deadline:
[x] Plenum: Klart, trycktestat.
[x] Grenrör: Klart, trycktestat.
[x] Olja tryck/retur: Färdigdraget, ej kollat läckage.
[x] Turbo: TD03 vid besiktning.
[x] Instrumentering: Oljetryck, oljetemp, laddtryck
[ ] Bränsletrycksregulator från MCexpress. Ej inställd.
[ ] Munstycken för bestyckning: Ej klart. Har inte ens beställt. :gnissla

Blir en spännande helg.
Försöker komma med bilder imorrn. :pannkyss
 
Hur går det för dig med bygget?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top