turbo på Buell?

HÄR finns massa matnyttigt att studera innan du börjar med ditt eget turbobygge :tummenupp

Brink och Jojje kan säkert ha synpunkter men det här är en duktig kille som skrivit det här.

Över 200hk på bakhjulet!!!

visst går det att ha över 200hk på en Turbo Buell!!
www.suntechmotorsport.tk under projects där finns bilder på min hoj
å lite teknisk data där finns åxå gästbok skriv frågor på den om ni vill veta lite mera av min hovmekaniker :)
P.S Vi syns på strippen :D

Jag skulle nog vilja prova med dom remdrivna turbosarna som finns
kompressor igentligen men består av en turbokomppressor med remdrift från vevaxeln

Jag vet tts i england har nåt busakit med över 300hk

borde va idealiskt för montage på hd motorn å avgasljudet orört

vad insprutningen beträffar så är det enkelt att fixa med större spridare och progresiv regulator funkar klockrent för måttliga effektökningar med överladdning körde själv så på mina busa kit i början (340hk)

Peter

Bifogat

• SuperMontage.jpeg
    SuperMontage.jpeg
    40.3 KB · Visningar: 230
Last edited:
T Buell skrev:
visst går det att ha över 200hk på en Turbo Buell!!
www.suntechmotorsport.tk under projects där finns bilder på min hoj
å lite teknisk data där finns åxå gästbok skriv frågor på den om ni vill veta lite mera av min hovmekaniker :)
P.S Vi syns på strippen :D
Trevlikt bygge!! funkar den bra? ser ut som den är utan plenium? funkar det? hur tidigt får du laddtryck? funkar den vid vanlig lansvägskörning?

Hade rätt långt framskridna planer på att montera en snigel på min gamla m2 för några år sen, bollade lite ideer med dr Ernie (dteracing.com) han så inga större problem förutom min ekonomi.

jojje1963 skrev:
Både och, sprut e ju bra ihop med turbo, men du måste kunna styra det. Jag kör turbo och sprut (megasquirt) på min Triumph twin och det funkar klockrent. Det är lite svårare att få en HD att gå perfekt tror jag, kan man dela insugen så blir det nog lättare. (har inte sett nån HD turbo som gått riktigt som den ska, men jag har ju inte haft nån själv..)

Funkar det bra med MegaSquirt?? Har kollat en del på deras hemsida och det verkar ju vara ett schysst sprut för en billig peng!

spacelord skrev:
Funkar det bra med MegaSquirt?? Har kollat en del på deras hemsida och det verkar ju vara ett schysst sprut för en billig peng!

Funkar helt perfekt, jag köra alla mina bilar och hojar med megasquirt nu, och har nog byggt 20 boxar till andra oxå. Man måste ju givetvis sätta säj in i det eftersom det inte är ett bolt-on system, men fördelen är att man kan använda samma box till allt, plus att man kan göra egna program oxå om nu vill prova nån ny funktion. Orginal så klarar den 1.5bar boost men jag kör nu med 2bar sensor i en del av mina. Normalt så sköter den inte tändingen men med lite klurande så kan den göra det med. Jag gör normalt inga installationer till andra, kan man inte göra det själv så tycker jag man ska hitta nån annan lösning, hela iden med megasquirt är att man ska lära säj lite på köpet.

Är inte turbo att förstöra konceptet helt med den där hojen?
Man kan ju inte direkt påstå tat axelavståndet håller för så mycket effekt.

Poacher skrev:
Är inte turbo att förstöra konceptet helt med den där hojen?
Man kan ju inte direkt påstå tat axelavståndet håller för så mycket effekt.
hmm du e då inte den ännda som påstår att axel avståndet är kort på Buell men vet nån hur långt det är då?????? jo iaf jag vet bara 4cm 4CM kortare än hayabusa så då är det väl int kort eller????

Boost 2 skrev:
Trevlikt bygge!! funkar den bra? ser ut som den är utan plenium? funkar det? hur tidigt får du laddtryck? funkar den vid vanlig lansvägskörning?
jo det är ett trevligt bygge men de e inte klart ännu tyvärr först klar till våren :mad: jo det är byggt utan plenium box kommer att funka bra som fan säger min hovmekaniker :banana

T Buell skrev:
jo det är ett trevligt bygge men de e inte klart ännu tyvärr först klar till våren :mad: jo det är byggt utan plenium box kommer att funka bra som fan säger min hovmekaniker :banana
Låter bra.. Håll oss uppdaterade om allt vad gäller detta bygge! bra/dåligt! (lite skeptisk till utan plenium?) Det kan bli smala effektband lite här o var! men det vore stenbra om det funkade! :tummenupp Benny

andersson turbo skrev:
Jag skulle nog vilja prova med dom remdrivna turbosarna som finns
kompressor igentligen men består av en turbokomppressor med remdrift från vevaxeln

Jag vet tts i england har nåt busakit med över 300hk

borde va idealiskt för montage på hd motorn å avgasljudet orört

Peter

Hur villken kapasitet skulle vara passande för tex en busa om man kollar tabellen på http://www.oguraclutch.co.jp/english/e_products/sc/sc_siyou.htm
skulle en TX15 duga? eller hur mycket luft vill den ha?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla