Turbo or not?

Tööörbo, eller nån som blir så till sig så den släpper en rökare vid varje avslag på gasen

Tycker den skulle ha rest lättare om det hade varit turbo på den som han varvade....400cc med låg trycks turbo eller?

Lam-Kaka skrev:
2661894 Tycker den skulle ha rest lättare om det hade varit turbo på den som han varvade....400cc med låg trycks turbo eller?
Ingen aning vad det är för cc, hittade filmen när jag slösurfa lite.

Tydligt turbovissel och dumpventil.
En gammal originalturbo? Typ XN-85?

Machmud skrev:
2662062 Hoho!

Den där piskar man nog ganska lätt ;D
Jasså det tror du, han kör ju en ganska bra tid på ringen i andra filmen så det verkar ju röra på sig. Har du kört på ringen? vad kör du på?

Fighter skrev:
2662973 Jasså det tror du, han kör ju en ganska bra tid på ringen i andra filmen så det verkar ju röra på sig. Har du kört på ringen? vad kör du på?

Om man kikar på tiden på filmen så kör han lika snabbt som mig 1.37.

På en -99 TLR, uhj uhj uhj, tycker att den där hojen vrålar som att den hade ett par hästar mer än min "buss" ;D

Kanske är nån ovan rokkie som klamrar sig fast och letar efter gasen iofs. :pannkyss

Machmud skrev:
2663022 Om man kikar på tiden på filmen så kör han lika snabbt som mig 1.37.

På en -99 TLR, uhj uhj uhj, tycker att den där hojen vrålar som att den hade ett par hästar mer än min "buss" ;D

Kanske är nån ovan rokkie som klamrar sig fast och letar efter gasen iofs. :pannkyss
Fas han verkar inte vara nån rokkie, han har ju der rätta spåret.

Rigge skrev:
2661866 Inte... tyckte den mest lät illa och verkade trött.
Men alltså turbo hojar kan man inte gasa med på samma sätt som man gör med sin egna utan turbo. Om du skulle dra till full gas i en kurva så ligger du i diket. Turbo ska man ha när man ska rakt fram :D

Skulle nog säga att det är samma hoj. Det låter i alla fall definitivt som att det sitter en turbo på båda hojarna. Kan tänka mig att det går lite slött pga. att en turbohoj måste värmas upp ordentligt innan man kan maxxa, och som ngn annan sa, man märker nog inte så stor skillnad på turbo och icke-turbohojar på banor med många kurvor då man ändå inte kan gasa mer på en turbohoj. Lär nog vara viktigare att grejorna är ordentligt varma på en hoj med turbo än en utan, mer tryck och saker som kan skita sig. Nu sitter jag iofs på en 125:a och kan i princip ingenting men jag tycker min teori låter proffsig. :D

Last edited:
Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...