Turbo konvertera xt660x?

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Igår kom jag hem från bugrun och där såg jag bland annat en yamaha raptor med turbo, byggd av ingen mindre än dalhbäcks racing.
Då kom jag att tänka på att dom flesta cyklarna har förgasare nu men det finns ju några få cyklar som faktiskt har insprutning ex xt660, hur skulle det gå att försöka sätta dit en turbo på en sån?
har läst runt lite på själva turboämnet men jag har inte hittat nån som har fixat en turbo till en stor stånka med insprutning

Och varför är du ute efter enbart insprutning? Du vet att det går att köra med förgasare också.... Men det är nog lätträknat med turbomatade stånkor, den jag känner till är en XR650 som du kan söka upp information om här på Sporthoj.com...

Dee_cati skrev:
2230571 Och varför är du ute efter enbart insprutning? Du vet att det går att köra med förgasare också.... Men det är nog lätträknat med turbomatade stånkor, den jag känner till är en XR650 som du kan söka upp information om här på Sporthoj.com...
jojo visst det går, men det borde väl va lättare att få det att funka med insprutning?

varför är det sånna problem med förgasare och turbo?

e väl inge probs med gasare o tujbo..
lättare o ställa in med rätt grejer om man har sprut..
sen slipper man väl täta gasarna eller :va

Du lär ju få problem med avgaspulserna på en 1-cyl 4-taktare, dvs svårt att bygga ett jämnt tryck. Skillnad på hojar med fler cylindrar då cylinderantalet jämnar ut avgaspulserna och gör överladdningen enklare...

Kimmen.

Mr_M5 skrev:
2231516 Du lär ju få problem med avgaspulserna på en 1-cyl 4-taktare, dvs svårt att bygga ett jämnt tryck. Skillnad på hojar med fler cylindrar då cylinderantalet jämnar ut avgaspulserna och gör överladdningen enklare...

Kimmen.
precis, det var sånna grejer jag funderade på, hur har dom som lyckats löst det?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman