turbo Harley

czon

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Sollefteå
Hoj
knappt någon för tillfället!!!
Hej! Kan någon på detta forum ge tips på någon som har monterat turbo på en 45 grader HD, enligt väldigt många "experter" så är det relativt svårt att få en turbo konvertering på en sådan motor att fungera bra, bör tilläggas att andamålet är dragracing!! alla svar är tacksamma vh uffe c
 
Jag har ;), inte svårt alls. Lyssna inte på experterna. Vi plockade bara ut 200hk (1bar) ur en 1600cc, men det var efter ägarens önskemål. Att få det att hålla för mer är som vanligt en fråga om pengar, precis som med en sugmotor
Bild http://stabbarps-auto.com/images/hd4.JPG

Jag byggde den på en vecka, allt finns ju färdigt att köpa till dom (typ koppling, vxl-låda, drivning osv.), DET är den stora fördelen med att bygga på HD

Jag har för mej han körde 6.20 nått, efter 4-5 repor, sen sprack en topp och efter det så står den still i väntan på ork
 
Last edited:
Jag har ;), inte svårt alls. Lyssna inte på experterna. Vi plockade bara ut 200hk (1bar) ur en 1600cc, men det var efter ägarens önskemål. Att få det att hålla för mer är som vanligt en fråga om pengar, precis som med en sugmotor
Bild http://stabbarps-auto.com/images/hd4.JPG

Jag byggde den på en vecka, allt finns ju färdigt att köpa till dom (typ koppling, vxl-låda, drivning osv.), DET är den stora fördelen med att bygga på HD

Jag har för mej han körde 6.20 nått, efter 4-5 repor, sen sprack en topp och efter det så står den still i väntan på ork
Ingen kylning av laddluften alls? Eller har det att göra med att den inte färdas så långt att den hinner värmas upp? Hur funkar det egentligen?
 
Den går på E85, men jag kör utan IC även på mina gathojar (Bonneville), dom tål ändå inte mer effekt än jag kan plocka ut utan IC
 
Frågan gäller ju 45 graders twin, dessutom så billigt som möjligt!! det är det som är grundiden bakom min fråga, men jojje verkar kunna svara på detta!!! Tanken med att släppa frågan här var ju att locka fram svar från någon/några "turbo gurus" som normallt håller på med "japshojjar" så Andersson med anhang kom igen vh uffe
 
Frågan gäller ju 45 graders twin, dessutom så billigt som möjligt!! det är det som är grundiden bakom min fråga, men jojje verkar kunna svara på detta!!! Tanken med att släppa frågan här var ju att locka fram svar från någon/några "turbo gurus" som normallt håller på med "japshojjar" så Andersson med anhang kom igen vh uffe

"så billigt som möjligt" är ju inte den stora fördelen med HD. Den stora fördelen är ju däremot, som Jojje säger, den stora eftermarknaden.

Det är nog också en fördel att bestämma vad du ska ha för basmotor, annars blir det svårt att svara för de som kan turbokonvertering. Dvs vilket märke på motorn samt vilken typ av HD-motor (TC, Evo, XL osv). De är alla olika djur med olika svaga punkter.
 
Last edited:
Nä, den hade jag inte sett, men den är ju helt underbar!
Det svåra med att bygga på HD är att lära sig alla bokstäver, 9 årig grundskola räcker knappt.

Skögge, vad använde du för aggregat på hojen?

Nu kom jag på det, en Garrett T04e. Trim och sånt har jag ingen aning om
 
Last edited:
Ingen som vill prova att svara, data berättar man först när någon visat ett intresse för det är ju ingen speciell hoj utan mer generellt t.ex nyare sportster,buell och big twin om det då är till någon hjälp så skriv gärna något!! vh uffe
 
Aaaaaaahhhhhhh!!!!!!! Det skulle ju kunna bli världen projekt hoj ju!!!! De ska man nog faan fundera på tack för tipset!!! :):):)
 
Back
Top