streetfighter
Ny medlem
Tjena hejsan!
Jag behöver lite hjälp eller rättare sagt mycket hjälp. Har en gammal retro Kawwa från 1982 med insprut men som jag nu har bestämt mig för att bygga turbo på. Är på jakt efter en RS 36:a, brukar bli lite lättare att få den att gå bättre då.
Hojjen är helt orginal med sin unika 4:a med drygt 100hk. Hela hojjen är strippad och delvis blästrad samt med chromade fälgar i hopp om att den en vacker dag bli en streetfräser.
Jag undrar lite om var jag börjar, vad för turbo ska jag använda och var kikar jag efter den. Jag har ju kika på MCxpress men det är så hulöst dyrt att man baxnar. Jag vill så långt som möjligt klara av det mesta själv och inte alltför kostsamt. Bör jag borra upp den till en störr volym typ närmare 1200 eller duger det med de dryga 1100 som jag har?
Jag skulle alltså behöva lite från Scratch byggtips på turbo och tändning samt förgasare tips........
Hjälp!!!!!!
En stor klapp på axeln utdelas för bra tips!
/Streetfighter
Jag behöver lite hjälp eller rättare sagt mycket hjälp. Har en gammal retro Kawwa från 1982 med insprut men som jag nu har bestämt mig för att bygga turbo på. Är på jakt efter en RS 36:a, brukar bli lite lättare att få den att gå bättre då.
Hojjen är helt orginal med sin unika 4:a med drygt 100hk. Hela hojjen är strippad och delvis blästrad samt med chromade fälgar i hopp om att den en vacker dag bli en streetfräser.
Jag undrar lite om var jag börjar, vad för turbo ska jag använda och var kikar jag efter den. Jag har ju kika på MCxpress men det är så hulöst dyrt att man baxnar. Jag vill så långt som möjligt klara av det mesta själv och inte alltför kostsamt. Bör jag borra upp den till en störr volym typ närmare 1200 eller duger det med de dryga 1100 som jag har?
Jag skulle alltså behöva lite från Scratch byggtips på turbo och tändning samt förgasare tips........
Hjälp!!!!!!
En stor klapp på axeln utdelas för bra tips!

/Streetfighter