Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Robban_C skrev:Trycktäta inte, trycksätt istället flottörhusen och mata bränsle via en tryckregulator som styrs av laddtrycket. Och du måste ha en eldriven bränslepump som klarar trycket, ex vis från en bil med bränsleinsprutning. Tanken måste ha en extra returanslutning också (kopplas till bränsletrycksregulatorn).
Det beror nog på vem man frågar.Hoztic skrev:Är det inte femtielva ggr enklare att turbokonvertera med insprutning? Då kan man ju styra soppan på ett helt annat sätt, slipper en massa trycksättning av fuggar och kan styra effekt och blandning precis som man vill!
Hoztic skrev:Är det inte femtielva ggr enklare att turbokonvertera med insprutning? Då kan man ju styra soppan på ett helt annat sätt, slipper en massa trycksättning av fuggar och kan styra effekt och blandning precis som man vill!
yammie skrev:vad finns det för storlekar på cv fuggarna som lämpar sig föt trycksättning??
andersbrink skrev:Nästan alla CV-förgasare lämpar sig för trycksättning (jag har inte sett någon än som inte kan trycksättas). Svaga punkten brukar vara trottellocken av plast, dvs de ger med sig av laddtrycket (om man laddar typ över 1 Bar). Bäst är att göra en "stödkrage" åt dem eller CNC'a nya lock i aluminium.
yammie skrev:misstänkte det skulle komma svar från dig.. *ler*
skrev ju lite galet.. men vad för storlekar finns dom.. vart i storleksordningen börjar dom?
/Micke
andersbrink skrev:Gamla GSX750 hade 32 mm. Gamla GSXR750 har 34. Gamla GSXR1100 36. 91-92 gxr har 40 mm. Om 89-90 har 36, 38 eller 40 vet jag inte. Bandit 1200, 36 mm. Jag kör med gsxr750 34 mm på alla mina hojar, dvs CV-förgasarna med plåtlock över trottlarna. De supportar över 400 hästar med dryga 2 Bar.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |