Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Robban_C skrev:Trycktäta inte, trycksätt istället flottörhusen och mata bränsle via en tryckregulator som styrs av laddtrycket. Och du måste ha en eldriven bränslepump som klarar trycket, ex vis från en bil med bränsleinsprutning. Tanken måste ha en extra returanslutning också (kopplas till bränsletrycksregulatorn).
Det beror nog på vem man frågar.Hoztic skrev:Är det inte femtielva ggr enklare att turbokonvertera med insprutning? Då kan man ju styra soppan på ett helt annat sätt, slipper en massa trycksättning av fuggar och kan styra effekt och blandning precis som man vill!
Hoztic skrev:Är det inte femtielva ggr enklare att turbokonvertera med insprutning? Då kan man ju styra soppan på ett helt annat sätt, slipper en massa trycksättning av fuggar och kan styra effekt och blandning precis som man vill!
yammie skrev:vad finns det för storlekar på cv fuggarna som lämpar sig föt trycksättning??
andersbrink skrev:Nästan alla CV-förgasare lämpar sig för trycksättning (jag har inte sett någon än som inte kan trycksättas). Svaga punkten brukar vara trottellocken av plast, dvs de ger med sig av laddtrycket (om man laddar typ över 1 Bar). Bäst är att göra en "stödkrage" åt dem eller CNC'a nya lock i aluminium.
yammie skrev:misstänkte det skulle komma svar från dig.. *ler*
skrev ju lite galet.. men vad för storlekar finns dom.. vart i storleksordningen börjar dom?
/Micke
andersbrink skrev:Gamla GSX750 hade 32 mm. Gamla GSXR750 har 34. Gamla GSXR1100 36. 91-92 gxr har 40 mm. Om 89-90 har 36, 38 eller 40 vet jag inte. Bandit 1200, 36 mm. Jag kör med gsxr750 34 mm på alla mina hojar, dvs CV-förgasarna med plåtlock över trottlarna. De supportar över 400 hästar med dryga 2 Bar.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |