turbo eller haya

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
ska jag köpa en hayabusa eller Turbo till Gixxer 92an =240 hk
 
Vad är det för mening med att ha en mc som har 240 hk om du bara ska använda den till gatbruk??? :7peta
 
h01hmt skrev:
ska jag köpa en hayabusa eller Turbo till Gixxer 92an =240 hk

Hayabusan är en j...vligt trevlig hoj men den är lite trött i jämförelse med en Turbogixxer.
 
spinnanders skrev:
Vad är det för mening med att ha en mc som har 240 hk om du bara ska använda den till gatbruk??? :7peta

En hoj med 240HK är mycket säkrare då tex. omkörningarna tar max 2 ögonblick :Bugar
Jag skulle klart välja turbo !!!
 
spinnanders skrev:
Vad är det för mening med att ha en mc som har 240 hk om du bara ska använda den till gatbruk??? :7peta

Det är hur kul som helst, det jag inte begriper är hur man kan åka 600, hur man än varvar och växlar så piper det och skriker utan att det händer nåt.
 
No1 skrev:
Körbarhet & väghållning klassar ut en R1100 turbo utan problem...

Patrik,
SWT Racing...

Jo det är sant, men det är mycket roligare när man är halv rädd hela tiden.

Alltihopa beror på vad man är ute efter, jag har 244hk på min gammel gixxer och jag har kört Hayabusa och Turbon passar mig bättre.

Sedan är det väl en liten ekonomisk fråga oxå, har du en tokfräsch GSXR 1100 92 som du trivs med och sedan hittar en beg turbosats för 15-20tusen så är det en massa tusen kronors skillnad.

Sedan är försäkringen på Gsxrén lägre.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top