Tur som en tokig!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Kom precis hem från en åktur med tjejen(fanns ju inga västar kvar på Rörken ) Tog lite småvägar.. drog på lite på gamla stockholmsvägen men inne i stan var det skitlugnt... (lite noja nu... :rolleyes: )
Sedan tog vi oss ner till storvad , gamla Uppsala och svängde av vid Nyby ... Inte en bil i sikte(kl 22:50) så jag vred på rullen, kom förbi avfarten efter nyby C, DÄR STÅR EN POLIS :skrämd !! En ensam polistjej,Utan polisbil i sikte står och pratar med några kids, ser hur hon greppar radion.. Kör på så där lagom hemåt med stora ögon i backspegeln, ingen bil kommer efter, fort som fan in med hojen i garaget och in i lägenheten...

Fick fan en puls på 180, ibland är man glad att ha en snedvinklad miniskylt när det är mörkt ute.. :notme

Åhh du har inte blidkat den stora polisguden så du måste offra lite däckspulver ifrån en burnis.
Ta däckspulvret å lägg på en polisbil´s motorhuv så kommer förbannelsen hävas.

:rolleyes:

Jag tycker inte det var så farligt igår. Stötte bara på en bil med lagens väktare. Förra måndagen var det 4 st. Varav en mötande när jag och Pingvinen gasade lite från ett trafikljus på E4...

Det är lite lugnare nu - semestertider. Tydligen är det mest ordningspolisen som är ute nu, trafikarna i länet är på semester allihop.

Kongo skrev:
Ja, ja , tjata på du Affe, men en vacker dag kan det även hända dig! :rolleyes:
Jag vet, det är tyvär bara en tidsfråga :(
men jag gör så gott jag kan för att gasa på "rätt ställen" :crash

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX