Tur som en tokig!

TengaiPetrus

Varadero
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
Honda varadero
Gav mig ut på en skön kvällstur efter jobbet. Efter en snabb tankning i Eslöv földe jag väg 113 för att ta mig uppåt Hallaröd och en av mina favoritvägar här i skåne. En bit in på väg 113 blir det 70, från 90. Jag håller väl sådär 80-85 när jag i backspegeln ser en minibusss som ligger irriterande nära. Nåväl, jag kan väl dryga ut avståndet lämgre fram där det blir 90 igen, tänkte jag. väl där ökade jag på till strax under 110 och likaså gjorde minibussen, återigen irriterande nära

Stolt och imponerad av min mogna attityd i trafiken valde jag då att sänka farten, gå in till höger i vägbanan och vinka förbi minibussen och på så sätt eliminera risken för att få honom i ryggen vid en eventuell panikbromsning. Fortsätter att ligga i 100-110 en bit bakom och vad händer. 500 meter längre fram bromsar minibussen så hårt att han faktiskt får lätt sladd. Visar sig att där står polisen och vinkar in vår vän i minibussen. Mig nickade han bara artigt till när jag passerade i laglig fart.

Snacka om att ha flyt! Hade det inte varit för att han kört så irriterande nära hade jag suttit här och klagat över hur många tusen jag fått i böter idag. Det har varit en bra tisdag!
Petrus

Gjort samma sak själv, fast då körde jag bil. Väldigt skön känsla när racerföraren som just körde om, och innan det legat och hetsat nån meter bakom, blev invinkad.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back