Tur man inte blir gammal i Norrköping

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date
Finner det märkligt att de inte kan agera pga dessa individers avsaknad av formell kompetens! Normalt sett, ffa högre upp i hierarkin, brukar ju yrkesrollen innebära ett skydd mot adekvat åtgärd. Att man sas kan gömma sig bakom sin titel och kompetens.

Under vilka omständigheter kan man då nånsin agera mot slikt?

Kommer att tänka på ett exempel, en man som jobbat helt exemplariskt i 19 år på samma ställe, en låst instutition, en riktig klippa. En dag när han tog i dörren kände han för första gången att den dagen kunde han inte lita på att han skulle kunna utföra jobbet på ett sådant sätt som behövs och man kan förvänta. Han vände på stället och återgick sen aldrig till den tjänsten.

Vad jag inte förstår är hur man kan med att klamra sig fast vid en tjänst man har missbrukat å det grövsta? Inte ens säkert att dessa människor är onda, människan är full av besynnerliga och inte alltid ädla mekanismer. Att det är psykiskt påfrestande är en förklaring men inget försvar för att behandla människor på det sättet, hur förvirrade och jobbiga de än är. och ja, jag har provat att sommarjobba så i min ungdom...och fått gå undan för att man håller på att brista och förlora koncepten.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman