Tur man åkte bil i dag.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
I dag när jag körde bil (som alltid när jag jobbar) så fick jag ett lustigt möte. Jag hade just passerat Max på väg norrut och fått upp farten mot viadukten. Då ser jag nånting komma farande rakt mot mig. Ett däck!!! Det studsar och flyger och vobblar rakt mot mig, jag hinner väja det som går(dubbelfiligt och trafik). Svisch!. Däcket passerar sidorutan. Tur, tänkte jag, jag klarade det. Pang! Däcket flyger in i mitt bakhjul, river sönder hörnet på kofångaren och fortsätter in i det gula huset vid Max. Det var en Taxi som kom körande söderut över viadukten som tappade ett framhjul. Sprutade lite gnistor om bilen när han passerade...

Tur man inte körde hoj, ett däck är inte att leka med. Man får sig en tankeställare när det händer saker i trafiken. Marginalerna är jäkligt små. Hade jag kört lite saktare hade jag fått däcket rakt in i fronten, kört över det och förmodligen skrotat hela bilen.

Nu slutade detta lyckligt, men tänk på att hålla uppsikt när ni kör hoj.
 
Hmm,, ska man hålla extra uppsikt för flygande föremål :confused:
Händer väl kanske en gång på miljarden.

Tur iaf att däcket tog där det tog.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top