tur jag inte köpte hojjen

Trist med sånt! men.. hur skulle det sett ut om alla läkarna säger att allting kommer gå superbra och du står på benen om bara ett par månader och kan springa marathon igen om du känner för det.
Tycker det är ganska bra av dem att vara skeptiska men givetvis inte se det som en omöjlighet för skulle dem varit optimister så hade varenda läkare i detta landet blivit stämda och anmälda för vise versa att dem på sätt och vis lovat patienterna att kunna bli återställda.
Då är det bättre att kämpa på som bara den och visa läkaren att han ännu en gång har fel, om just Dig.

Quaya skrev:
2585275
Tycker det är ganska bra av dem att vara skeptiska

Forskning tyder på det motsatta.
Det har visat sig att en possitiv attityd och målinriktat arbete mot tillfriskning är av kritiskt vikt.
Dock, så är läkarna väldigt skeptiska eftersom de inte förstår 100% varför och vi patienter får dras med deras 1800 tals mentalitet.

Det possitiva med det hela är att det i alla fall forskas på det runt om i världen och förr eller senare hittar de väll på en förklaring som alla läkare kan acceptera...

:hej

PutteLiten skrev:
2585650
Dock, så är läkarna väldigt skeptiska eftersom de inte förstår 100% varför och vi patienter får dras med deras 1800 tals mentalitet.

Har du några egna ortopediska erfarenheter då?
Är själv inne på min 4e operation och det händer
att läkare har rätt....

Holy Rider skrev:
2585791 Har du några egna ortopediska erfarenheter då?
att läkare har rätt....

Visst händer det att läkare har rätt. MEN det hjälper patienten mer att vara positiv så att de kan hålla hoppet uppe om att kunna göra de saker de vill göra.

Bara att gå till sig själv, om läkaren säger att det jag älskar att göra och inte kan tänka mig att vara utan kommer jag aldrig att kunna göra igen = deppig och omotiverad att kämpa det där extra för att bli bra igen

Eller om den säger att visst ska du kunna göra det igen bara du lägger manken till med rehab m.m = glad positiv och fylld av jävlar hopp att kunna göra det jag älskar igen.

Själv vill jag iallafall ha ett positivt svar eller ett som gör mig motiverad att ge det där extra som krävs.

Holy Rider skrev:
2585791 Har du några egna ortopediska erfarenheter då?
att läkare har rätt....

2 egna bilolyckor + ridolycka för många årsedan.
Har som tur är inte skadat ryggrad eller höften vid någon olycka.

Nära famlij som varit sjukskriven i 10 år, blev utdömd av läkare, men är åter och jobbar. Hade kunnat lösa in sjukpensions checken när som, men vägrat ge upp.

Allt sitter inte i hjärnan så klart. Men när läkarna dömer ut en från start startar man i tung uppförsbacke.
Det finns bättre sätt att behandla människor än att döma ut dem.

PutteLiten skrev:
2588773

Allt sitter inte i hjärnan så klart. Men när läkarna dömer ut en från start startar man i tung uppförsbacke.
Det finns bättre sätt att behandla människor än att döma ut dem.

Kungen har inte blivit utdömd... det finns möjlighet att köra hoj aktivt 2009
vilket är fullt realistiskt.

Sen är det skillnad på att köra och köra aktivt :rolleyes:
Har själv bara kört runt snart i 3år :gnissla

Hoppas det fixar sig för din denna gången nu då Holy.
Fjärde gången gillt säger man väll :)

:hej

Håller tummarna för dig att du snart är uppe på hojjen igen.

Själv har jag fått avstå hojåkande sen augusti pga en trilskande höft och min sjukgymnast på reumatologen har berättade att om jag i framtiden tvingas byta höftkula så kan jag få svårt att både rida och köra MC eftersom man ska undvika att inåtrotationer av nya höftkulor, dvs att fälla ut knäet och benet.

Men jag känner såna som bytt höftkula som kan göra dessa saker men risken för att man ska vrida den nya kulan ur led är ganska stor och nån har fått sätta den tillbaka på plats ett par gånger, gissa om hans läkare är glad på honom?

Jag lider med dig för inte nog med att det gör ont var enda dag utan sen ska man inte få syssla med det man gillar. Men du kanske kan tjänstgöra som utbildare för oss andra nästa år så att du i alla fall kan andas in bensinångor?

Fluffig skrev:
2597428 Håller tummarna för dig att du snart är uppe på hojjen igen.

Själv har jag fått avstå hojåkande sen augusti pga en trilskande höft och min sjukgymnast på reumatologen har berättade att om jag i framtiden tvingas byta höftkula så kan jag få svårt att både rida och köra MC eftersom man ska undvika att inåtrotationer av nya höftkulor, dvs att fälla ut knäet och benet.

Men jag känner såna som bytt höftkula som kan göra dessa saker men risken för att man ska vrida den nya kulan ur led är ganska stor och nån har fått sätta den tillbaka på plats ett par gånger, gissa om hans läkare är glad på honom?

Jag lider med dig för inte nog med att det gör ont var enda dag utan sen ska man inte få syssla med det man gillar. Men du kanske kan tjänstgöra som utbildare för oss andra nästa år så att du i alla fall kan andas in bensinångor?

Sitter redan och sniffar bensin

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back