Tur i oturen, Ninjan Rasade...

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Har gått i hoj bytar tankar ett tag nu och har varit enormt kluven över vilken typ av hoj jag ville ha. Tillslut har jag kommit fram till att det skall bli en svart Kawasaki Ninja ZX-6R 2007. Först tänkte jag att jag måste ju provköra en för att se om den verkligen passar mig, bestämd och målinriktad beger jag mig till AVAMC för att se om de har någon zx6r inne. Väl där så inser säljarna lite förvånat att de inte har en endaste zx6r inne. Då dyker Stefan en av säljarna upp och säger att han väntar in en Svart 07:a i morrn torsdag ev. fredag som hade gått 300 mil drygt. Kul! en svart dessutom, glad i hågen begav jag mig hem och drömde lite grann *glad*
Dagen efter ringer Stefan mig och berättar att den inte dyker upp förens på fredag. ok, det är lugnt svarar jag. På fredagen hör jag inte ett ljud så jag ringer och får prata med en annan säljare som går och luskar lite och får fram att den skulle komma in i morgon på lördag och att jag skulle prata med Alex.

I dag lördag åker jag till AVA och är där vid 11-tiden, får tag på Alex och han säger att den är på väg in om en timme och han skulle ringa mig när hojen dykte upp. Coolt tyckte jag och tänkte att jag kan dra och fika nånstans.
En halvtimme senare ringer Alex....

Alex: Du kommer aldrig att tro det här...
Jag: Nähe.. vadå, dyker han inte upp?
Alex: Nä, hojen har pajat, den håller på bärgas hit nu...
Jag: Va! Det är inte sant, vad hände då?
Alex: Jag vet inte det började spruta olja från cykeln, så jag vet inte vad som hänt...

Vet inte vad jag skall säga, självklart är jag "glad" att det hände nu och inte efter jag köpt hojen eller under provturen...I värsta fall hade de kanske krävt mig på självrisk, vad vet jag... Alex skulle höra av sig till veckan och berätta vad som hade hänt, verkstan var ju inte öppen så de hade ingen möjlighet att kolla det idag. Men jag hade ju ändå hoppats på en "ny" cykel, snopen och besviken fick man bege sig hem istället. Undra vad som hade hänt...? Måste med ge att jag blev lite orolig för mitt val av cykel. Är det någon här som kan dela med sig åsikter om 07:ans zx-6r, någon som har en själv...

Kände att jag behövde skriva av mig lite.... :gnissla

Last edited:
Känns som en undanflykt. Egentligen kommer hojen in om några dagar, men det vågade han inte säga till dig eftersom du satt och väntade på att den skulle komma in. Därför drog han till med en lögn för att klara sig ur knipan och slippa en arg kund.

Har noll förtroende för deras säljare.. Ett undantag, blondinen på klädavdelningen vars namn undviker mig för stunden. Vore det inte för henne hade jag nog inte satt en fot i butiken.

Sprutar olja på en hoj från 07 :va

Då är det någon som klantat sig och glömt en plugg eller plågat stackarn....

Sen är det ju ava vi pratar om så allt är möjligt!

Till ER som sitter och drar gissningar och fabler. Hojen står på verkstaden. Kopplingen värkar ha "sprängts". Jag är lika förvånad som alla andra då hojen är så gott som ny. Servad hos oss och för övrigt en bra kund till oss som alltid skött service mm.

Att vi skulle sitta och hitta på att hojen "kommer" är ju sinnesjukt. Den cykeln var ett försäljningsuppdrag som vi skulle åta oss. Kunden fick låna en grönskylt av mig för att köra den till oss. Anledningen till att hojen blev försenad var pga att ägaren skulle köra någon i samband med en svensexa.

Stefan, jag hör av mig till dig i veckan när jag vet mer :tummenupp

Till ER som sitter och drar gissningar och fabler. Hojen står på verkstaden. Kopplingen värkar ha "sprängts". Jag är lika förvånad som alla andra då hojen är så gott som ny. Servad hos oss och för övrigt en bra kund till oss som alltid skött service mm.

Att vi skulle sitta och hitta på att hojen "kommer" är ju sinnesjukt. Den cykeln var ett försäljningsuppdrag som vi skulle åta oss. Kunden fick låna en grönskylt av mig för att köra den till oss. Anledningen till att hojen blev försenad var pga att ägaren skulle köra någon i samband med en svensexa.

Gott med fakta !:tummenupp Det dödar denna tråden som annars till 100% hade blivit ännu en SH-spekulationstråd ! O det är så jäkla drygt o sitta o läsa olika förståsigpåares dravel om att "de vet minsann hur det ligger till" när de i själva verket inte har en aning. Well done !:tummenupp

Till Er som klagar och spekulerar, så var inte min mening att klanka på AVAMC, jag köpte min ZZR där och den har fungerat hur bra som helst och jag har alltid blivit bra bemött av personalen. Men nu var det bara en massa faktorer som gjorde att jag kände för att skriva av mig lite och se om någon hade någon erfarenhet om 07:ans ZX6:a

Toppen Alex, hör av dig och berätta hur det gått :tummenupp

Hur fan kan man ens fundera på o köpa en hoj av AVA...

Du kan ju gärna utveckla dig lite istället för att komma med ett sån menlös inlägg.
Smaken är som baken, vissa fungerar med en del och inte en del andra.
Vissa klagar på mc-varuhuset andra på Lelles och en del på Din MC m.m. etc, osv... bla bla bla. Bäst är nog att bilda en egen uppfattning, jag tror nog AVA tagit åt sig av all kritik sedan tidigare och bättrat sig. Tyvärr lever nog gammalt groll kvar..

Men du kanske har erfarenhet av en zx6:a 2007 som du vill dela med dig av? :tummenupp

PS. Kände att jag behövde utveckla mitt inlägg lite... :)

Last edited:
Nån sett filmen Madagaskar? "IF U GOT ANY POO, THROW IT NOW!!"... Lite den känslan med diverse åsikter om AVA utan att ens bemöda sig förklara djupare.

Synd för hojen dock! Hoppas det fixar sig.

Nån sett filmen Madagaskar? "IF U GOT ANY POO, THROW IT NOW!!"... Lite den känslan med diverse åsikter om AVA utan att ens bemöda sig förklara djupare.

Synd för hojen dock! Hoppas det fixar sig.

visst kan man bemöda sej o förklara varför AVA Suger.. Men har man hängt på SH ett tag eller kanske orkar söka lite på trådar om AVA så borde man inse en då utan djupare förklaringar varför man ska undvika det företaget:tummenupp

visst kan man bemöda sej o förklara varför AVA Suger.. Men har man hängt på SH ett tag eller kanske orkar söka lite på trådar om AVA så borde man inse en då utan djupare förklaringar varför man ska undvika det företaget:tummenupp

Min bild av AVA är inte heller den bästa. När jag ringde runt och skulle köpa hoj var nog AVA i en särklass när det gällde arrogans och prisnivå. De var de ända av alla i landet som jag kontaktade som inte ens gick ner på originalpriset och den informationen förmedlade de till mig på ett arrogant sätt. Sedan började försäljaren även smutskasta andras servicekvalité när jag målade upp prisbilden för honom. Det blev inget AVA för min del och det har visat sig vara ett fantastiskt beslut.

En aktör som AVA måste överkompensera nu, man måste alltså se igenom servicerutinerna, göra prissättningen mycket mildare och gottgöra nya och gamla kunder. Då tror jag AVA så småningom kommer att tjäna in ett godare rykte och få nya kunder. Arrogans fungerar inte. Dagens kunder förväntar sig bra pris och fenomenal service. Vad det innebär måste AVA ta reda på.

För övrigt, jag köpte min hoj på ett ställe där priset var bra och servicen fenomenal... :tummenupp

Last edited:
Jag har, som nämnts ovan, noll förtroende för deras säljare, med ett undantag. Varför jag inte motiverade detta uttalande är för att det gjorts in absurdum tidigare. Deras säljare har, emot mig och folk jag känner, varit ohyfsade, arroganta och totalt oprofessionella. En kompis åkte över en timma enkel väg för en del de i telefon uttryckligen sade att de hade, när han kom fram visade det sig att nej, den hade de ju inte.

Är det fel av mig att konstatera konsekvenserna av deras handlande? Knappast. Lika fel som det är att s.a.s. argumentationstekniskt anta att de inte sköter sig, lika fel är det att anta att folk som säger att man ska undvika Ava inte bygger sina bedömningar på faktiska erfarenheter. Inom juridiken brukar man säga att man inte behöver motivera vad som är allmänt känt. Det känns ungefär likadant här.

Men självfallet, om Ava har skärpt sig och kan bevisa det ska de ha beröm för det. Tills jag själv upplever detta ställer jag mig dock skeptisk.

För Er som vill veta så har AVA hört av sig och skött det hela proffsigt..

Tack Alex för bra feedback... :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...