Tunnla för att få 10mbit

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har bbb (bredbansbolaget, men tyvärr bara 24/1 mbit. En vän till mig har 10/10 och kan mycket väl tänka sig att tunnla ut mig så jag kommer åt dom bra dc-hubbarna. Nån som vet hur man gör? Finns det nån bra prog?

Behöver man dejta Bill, eller räcker det med att han hånglar lite nån annan gång?

En filmsugen

PS: moralsnack om att de är fel o sånt kan du sluta fundera mer på direkt, för det skiter jag fullständigt i DS.

Det finns väl ett par olika alternativ, men du bör tänka på att du fortfarande kommer att ha 24/1, oavsett vilken hastighet din polare har.

Enklast - han sätter upp en proxy på sin dator som du kan surfa igenom
Säkrast - VPN

McB skrev:
Det finns väl ett par olika alternativ, men du bör tänka på att du fortfarande kommer att ha 24/1, oavsett vilken hastighet din polare har.

Enklast - han sätter upp en proxy på sin dator som du kan surfa igenom
Säkrast - VPN

jojo, klart att min lina inte ändras. Annars hade jag ju kört med modem ;)

Ja, hur sättar man upp en proxy då? svårt?

vpn? värde papper nnn eeh, nymfo?

De är främst av den anledningen att dom phETa dc-hubbarna som har allt, kräver 10/10. Iaf min egen erf. *sakna*

Men då kan väl inte folk på dom hubbarna ladda från dig speciellt snabbt va?

Trango_B skrev:
Men då kan väl inte folk på dom hubbarna ladda från dig speciellt snabbt va?
nej, precis. Dom kan ju lätt maxa min upplina eftersom jag bara har 1 mbit upp. förmodligen tröttnar dom väl o hämtar av nån annan ist.

det kan ju vara så att jag redan uploadar till nån annan.... :rolleyes:

Om jag förstår rätt så vill du komma från "rätt" nät för att
lura hubarna att släppa på dig.

ett program som tunnlar åt dig, gratis också
stunnel: http://www.stunnel.org/

alternativt ssh: http://www.openssh.com/

Antar att ni kör Windows.
Om ni har linux lr cisco lr liknande
så kan man sätta upp tunnlar på OS nivå
som är mer flexibla oh effektiva men
stunnel täcker nog dina behov för tillfället.

gthyni skrev:
Om jag förstår rätt så vill du komma från "rätt" nät för att
lura hubarna att släppa på dig.

ett program som tunnlar åt dig, gratis också
stunnel: http://www.stunnel.org/

alternativt ssh: http://www.openssh.com/

Antar att ni kör Windows.
Om ni har linux lr cisco lr liknande
så kan man sätta upp tunnlar på OS nivå
som är mer flexibla oh effektiva men
stunnel täcker nog dina behov för tillfället.

Ja, precis, det ska "se ut" som att jag har en 10 mbit lina.

Supernajs! Tack så hemskans!

Mark

Hur kul är det för dom som ska ladda från dig då? Fildelning bygger väl på att man ömsesidigt ska kunna dra nytta av varandra?
Du är en som en parasit! Jag tycker du ska hålla dig till dom hubbar där du hör hemma och inte förstöra för/utnyttja andra.

Tänk på att du kan få din polare bannad om du har otur. Om folk tycker de får dålig hastighet från din polares ip när du tunnlar in kan ju en nitisk OP banna det ip:t.

Trango_B skrev:
Mark

Hur kul är det för dom som ska ladda från dig då? Fildelning bygger väl på att man ömsesidigt ska kunna dra nytta av varandra?
Du är en som en parasit! Jag tycker du ska hålla dig till dom hubbar där du hör hemma och inte förstöra för/utnyttja andra.

Ääh, det är la inget att bry sig om? Det är ju han som gör valet, inte vi...

Trango_B skrev:
Mark

Jag tror att jag kan leva det. Ska vi prata moral och dc så finns de ju en hel del och prata om. Hade du läst hela mitt första inlägg så hade du kanske sett att jag inte ville att sånna som du skulle parasitera i min tråd...skit samma.

Coola Ola skrev:
Tänk på att du kan få din polare bannad om du har otur. Om folk tycker de får dålig hastighet från din polares ip när du tunnlar in kan ju en nitisk OP banna det ip:t.

Jo, men han som jag ska tunnla genom delar ut typ 160 gig och jag kommer väl dela ut ca 20 gig. Risken att vi är på samma hub är ju då inte så väldans stor.

Jag håller med om att ISP BBB hubbarna är riktigt mycket bättre än dom öppna (läs swedensenior, etc) mindre share, men snabbare!! Man får hem det man vill ha..Kunde jag göra detsamma, så skulle jag inte tveka!

Moralkärringar är överskattade!

Skulle gå in på dom hubbarna du kommer in på och försöka fixa någon med ftp som du kan tanka ifårn. blir säkrare för dig med tanke på alla rykten om APB som ha varit. eller försök fixa så du kommer inte på en privat hub

didjik skrev:
Skulle gå in på dom hubbarna du kommer in på och försöka fixa någon med ftp som du kan tanka ifårn. blir säkrare för dig med tanke på alla rykten om APB som ha varit. eller försök fixa så du kommer inte på en privat hub
Vad/vem är APB?

nya lagar inför det nya året?

utveckla gärna lite...

tycon1 skrev:
APB = AntiPiratByrån...
Kolla på deras hemsida om lagar osv..
samma adress som namn

Om man vill ha reda på vad som gäller bör man kolla med någon
som inte har FUD som affärsidé.
APB har fört en desinformationskampanj i åratal och tyvärr
fått visst genomslag tack vare slöa alternativt naiva journalister.

FUD= Fear, Uncertainty and Doubt

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...