tunnare topplockspackning

Jag tror säkert att MCxpress har yoshimurapackning ar till din hoj. Eller att vilken handlare som helst som säljer yoshimura grejor kan ta hem det.

Kan proportionerna kring slaglängd kontra "top dead volume" lite dåligt. Hur mycket på verkar en tunnare topplockspackning kompressionsgraden?

freding skrev:
Jag får för mig att det har stora fördelar å byta till tunnare...nackdelar?

Jag kan garantera dig att det inte ger någon märkbar skillnad!

freding skrev:
Jag får för mig att det har stora fördelar å byta till tunnare...nackdelar?

På gata... totalt värdelöst att zonka motorn när ventilfjädrarna börjar slappa till sig efter 1000+ mil. Du tjänar mer på att gå ned 3 kg i vikt, billigare är det också.

andersbrink skrev:
På gata... totalt värdelöst att zonka motorn när ventilfjädrarna börjar slappa till sig efter 1000+ mil. Du tjänar mer på att gå ned 3 kg i vikt, billigare är det också.

Okej, inget å bry sig om då, har ingen lust att slänga mina surt förvärvade kilon, men ger de inge nämvärt så låter jag bli i stället. Tack för tipsen grabbar :tummenupp

Kunde inte hålla fingrarna från tangentbordet,

Tunnare packning ger dig förutom mera vrid ävenmer efffekt, ca 5-7 pållar. Dessutom det absolut billigaste sättet att få dessa jämfört med vilken trimningsjobb som helst.

Har en tunnare packning men den kräver att du har ngn som kan hjälpa dig med oljetrycksreduceringen i toppen. Du måste lägga in en liten distans i oljetillflödet nämligen.

/Eric
www.hulth.info

freding skrev:
Okej, inget å bry sig om då, har ingen lust att slänga mina surt förvärvade kilon, men ger de inge nämvärt så låter jag bli i stället. Tack för tipsen grabbar :tummenupp

Erics 1000s skrev:
Kunde inte hålla fingrarna från tangentbordet,

Tunnare packning ger dig förutom mera vrid ävenmer efffekt, ca 5-7 pållar. Dessutom det absolut billigaste sättet att få dessa jämfört med vilken trimningsjobb som helst.

Har en tunnare packning men den kräver att du har ngn som kan hjälpa dig med oljetrycksreduceringen i toppen. Du måste lägga in en liten distans i oljetillflödet nämligen.

/Eric
www.hulth.info
Okej, verkar lite krångligt om man inte kan själv, får luska i dé hos nån verkstad i sånna fall.
Tackar!

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back