Dominator-Rocks
Guest
Hel allesammans..
Jag har en liten fråga om min tuning till min Dominator.
Det enda som var moddat när jag köpt den var att det satt en Laser effekt burk på, redan då fick jag höra att jag kanske skulle prova att bestycka om förgasaren.
Igår var jag inne på Beviks i lkpg och skulle köpa ett nytt luftfilter, eftersom priskillnaden på ett orginal och K&N filter var så pass liten så köpte jag ett K&N.
När jag stod i kassan och skulle betala så kom det en kille (banförare tror jag)(Du kanske hänger här?) jag pratade lite snabbt med honom,(Jävla trevlig kille) frågade om jag skulle behöva bestycka om förgasarn nu när jag både har effekt system och K&N filter, han sade att en storlek större huvud munstycke kunde göra underverk!
Så nu till frågorna finns det någon som har erfarenhet eller kunskap om vad jag bör göra med förgasaren? Och vad det kostar? Är det stor risk att man får en hoj som går halvdant bluddrar mm om man börjar pilla själ?
Har även hört att man skall öppna upp luftburken för att få bättre botten drag, någon här på forumet skrev skär bort snorkeln under sadeln, vad menade han med det? Jag tog den sadeln och där satt något som liknade ett periskop med tre rör i, är det hela det jag skall skära den så det bara blir ett stort runt hål ner till filtret?
Gud vad jag yrar en massa
till alla som orkade läsa!
Till alla som ger mig schysta råd utan att klaga på att jag är analfabet!
Tack på förhand
ps
Tar även tacksamt emot förslag på allt som kan göra cykeln snyggare tuffare ballare eller bättre på något sätt!!
Så här ser cykeln ut idag! http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=33539
Mvh Dominator-Rocks
Jag har en liten fråga om min tuning till min Dominator.
Det enda som var moddat när jag köpt den var att det satt en Laser effekt burk på, redan då fick jag höra att jag kanske skulle prova att bestycka om förgasaren.
Igår var jag inne på Beviks i lkpg och skulle köpa ett nytt luftfilter, eftersom priskillnaden på ett orginal och K&N filter var så pass liten så köpte jag ett K&N.
När jag stod i kassan och skulle betala så kom det en kille (banförare tror jag)(Du kanske hänger här?) jag pratade lite snabbt med honom,(Jävla trevlig kille) frågade om jag skulle behöva bestycka om förgasarn nu när jag både har effekt system och K&N filter, han sade att en storlek större huvud munstycke kunde göra underverk!
Så nu till frågorna finns det någon som har erfarenhet eller kunskap om vad jag bör göra med förgasaren? Och vad det kostar? Är det stor risk att man får en hoj som går halvdant bluddrar mm om man börjar pilla själ?
Har även hört att man skall öppna upp luftburken för att få bättre botten drag, någon här på forumet skrev skär bort snorkeln under sadeln, vad menade han med det? Jag tog den sadeln och där satt något som liknade ett periskop med tre rör i, är det hela det jag skall skära den så det bara blir ett stort runt hål ner till filtret?
till alla som orkade läsa!
Till alla som ger mig schysta råd utan att klaga på att jag är analfabet!Tack på förhand
ps
Tar även tacksamt emot förslag på allt som kan göra cykeln snyggare tuffare ballare eller bättre på något sätt!!
Så här ser cykeln ut idag! http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=33539
Mvh Dominator-Rocks




fula backspeglarna med??
, efter att jag hade hade använt Ultra våld och slitit den "periskopet" så var det ju ett glapp på cirkus 1-1,5 cm från luftfilterhållaren upp till kanten på luftburken, löste det genom att skära av den första biten på "periskopet" som sträckte sig upp igenom luftburken, sen vart det em vehög me
när jag moddade.
Finns inga uppkörningstider förän i slutet av aug !
Hoppas cykeln går bra utan nya munstycken, då tänker jag inte köpa några, var ute och kollade lite snabbt på det nu, och det är insug o slangar o vajrar, har facktiskt ingen lust å skruva med skiten!!
kom på en grej, Hojen vill gärna "tjuv dö" när jag släpper av inte varje gång men det händer, jag räddar det genom att skicka på lite gas igen. OBS den var så redan innan jag hade K&n och innan jag hade öppnat luftburken, den var alltså orginal förutom Laser burken. Kan det ha något att göra med att den får lite för snål blandning måntro??
mer vet jag redan, och det är nog nästan så att jag skulle kunna tänka mig att köra med orginalen (har aldrigt gjort det) beroeende på hur mycket den ger förstås!? Kan vara gött o kunna smyga lite ibland me´!
nu ?