Dominator-Rocks
Guest
Hel allesammans..
Jag har en liten fråga om min tuning till min Dominator.
Det enda som var moddat när jag köpt den var att det satt en Laser effekt burk på, redan då fick jag höra att jag kanske skulle prova att bestycka om förgasaren.
Igår var jag inne på Beviks i lkpg och skulle köpa ett nytt luftfilter, eftersom priskillnaden på ett orginal och K&N filter var så pass liten så köpte jag ett K&N.
När jag stod i kassan och skulle betala så kom det en kille (banförare tror jag)(Du kanske hänger här?) jag pratade lite snabbt med honom,(Jävla trevlig kille) frågade om jag skulle behöva bestycka om förgasarn nu när jag både har effekt system och K&N filter, han sade att en storlek större huvud munstycke kunde göra underverk!
Så nu till frågorna finns det någon som har erfarenhet eller kunskap om vad jag bör göra med förgasaren? Och vad det kostar? Är det stor risk att man får en hoj som går halvdant bluddrar mm om man börjar pilla själ?
Har även hört att man skall öppna upp luftburken för att få bättre botten drag, någon här på forumet skrev skär bort snorkeln under sadeln, vad menade han med det? Jag tog den sadeln och där satt något som liknade ett periskop med tre rör i, är det hela det jag skall skära den så det bara blir ett stort runt hål ner till filtret?
Gud vad jag yrar en massa
till alla som orkade läsa!
Till alla som ger mig schysta råd utan att klaga på att jag är analfabet!
Tack på förhand
ps
Tar även tacksamt emot förslag på allt som kan göra cykeln snyggare tuffare ballare eller bättre på något sätt!!
Så här ser cykeln ut idag! http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=33539
Mvh Dominator-Rocks
Jag har en liten fråga om min tuning till min Dominator.
Det enda som var moddat när jag köpt den var att det satt en Laser effekt burk på, redan då fick jag höra att jag kanske skulle prova att bestycka om förgasaren.
Igår var jag inne på Beviks i lkpg och skulle köpa ett nytt luftfilter, eftersom priskillnaden på ett orginal och K&N filter var så pass liten så köpte jag ett K&N.
När jag stod i kassan och skulle betala så kom det en kille (banförare tror jag)(Du kanske hänger här?) jag pratade lite snabbt med honom,(Jävla trevlig kille) frågade om jag skulle behöva bestycka om förgasarn nu när jag både har effekt system och K&N filter, han sade att en storlek större huvud munstycke kunde göra underverk!
Så nu till frågorna finns det någon som har erfarenhet eller kunskap om vad jag bör göra med förgasaren? Och vad det kostar? Är det stor risk att man får en hoj som går halvdant bluddrar mm om man börjar pilla själ?
Har även hört att man skall öppna upp luftburken för att få bättre botten drag, någon här på forumet skrev skär bort snorkeln under sadeln, vad menade han med det? Jag tog den sadeln och där satt något som liknade ett periskop med tre rör i, är det hela det jag skall skära den så det bara blir ett stort runt hål ner till filtret?



Tack på förhand

ps
Tar även tacksamt emot förslag på allt som kan göra cykeln snyggare tuffare ballare eller bättre på något sätt!!
Så här ser cykeln ut idag! http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=33539
Mvh Dominator-Rocks