Tungt kopplingsproblem GSXR 750 98:a

det hjälper normalt inte 100 % att bara smörja man måste först tvätta bort den gamla oljan, oljan/fettet har drat till sej smuts o skit plocka av vajren häng den lodrätt spruta typ brake clean tills det rinnar ut i andra änden ( den som är närmast marken) o sluter vara svart/skitit. sen spruter du in ny olja tills det rinner ut i andra änden, nu löper den helt säkert lätt igen. tvätta o smörj även koplingsarmen

Till TS:

Kopplade med badrumsvågen nu och den stannade på mellan 4-5kg. Hojen är en 750 -98. Har dock smort upp "skruven" som du ser på bilden nedan.

Men den går ofta av på dem. Att svetsa i den är ingen bra ide... Har testat och det håller inte länge.

Så här menar du? :hihi

Ett tips istället för att sveta är att göra en ny genom att böja till en plåtbit helt enkelt. Tog 20 minuter för mig, kostade under 1:-, jag sparade 930:- och slapp 2-3 veckors leveranstid. :) (rent tekniskt fick jag faktiskt betalt då jag gjorde det på arbetstid :myglare)

Bifogat

• koppling1.JPG
    koppling1.JPG
    99.3 KB · Visningar: 167
  • koppling2.JPG
    koppling2.JPG
    61.9 KB · Visningar: 177
Last edited:
Jau bra där. Min var sliten förövrigt så bytet var ett bra val. Mindre glapp och lättare koppling. De 2 ggr jag svetsade i den hade jag tyvärr bara den möjligheten och det vart no good vart fall :(

Till TS:

Kopplade med badrumsvågen nu och den stannade på mellan 4-5kg. Hojen är en 750 -98. Har dock smort upp "skruven" som du ser på bilden nedan.

Så här menar du? :hihi

Ett tips istället för att sveta är att göra en ny genom att böja till en plåtbit helt enkelt. Tog 20 minuter för mig, kostade under 1:-, jag sparade 930:- och slapp 2-3 veckors leveranstid. :) (rent tekniskt fick jag faktiskt betalt då jag gjorde det på arbetstid :myglare)

Menar du att den där mojängen kostar 930:-!!!!

Den ser likadan ut som till en DT50 och då kostar den 71:-

(EDIT) Kollade "renoveringssats koppling" på duells, och då kostar den 279:- till motorcykeln.

Last edited:
Jau mojängen på den nedre bilden går på tusingen ca.
Svendyrt men så är det.

(EDIT) Kollade "renoveringssats koppling" på duells, och då kostar den 279:- till motorcykeln.

Det stämmer, fast ändå inte. Om jag beställer den själv från utlandet kostar den runt 500-lappen men mc-verkstaden vill ju såklart tjäna lite på mig också. (Även om jag fick göra jobbet själv och leta upp serienummer osv...) :rolleyes:

Det gick alltså inte att köpa den trasiga delen löst utan man får beställa hela "skruven".

Stämmer bra det ;)

1400:- ville de ha på ett ställe i Gbg... jag gav dem fulfingret.

Det stämmer, fast ändå inte. Om jag beställer den själv från utlandet kostar den runt 500-lappen men mc-verkstaden vill ju såklart tjäna lite på mig också. (Även om jag fick göra jobbet själv och leta upp serienummer osv...) :rolleyes:

Det gick alltså inte att köpa den trasiga delen löst utan man får beställa hela "skruven".

Hehehe, den där mojängen har pajjat på min 750 också!
Lödde ihop skräpet och den har hållt i 500 mil hitils.

Då hoppas vi att den håller längre. Min höll som sagt inte så länge efter svets.
Dock gick min trögt då den var rejält sliten + att jag hade hårdare fjädrar så allt gjorde ju sitt till ;)

Hehehe, den där mojängen har pajjat på min 750 också!
Lödde ihop skräpet och den har hållt i 500 mil hitils.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd