Tungt beslut/ mod att göra.

Livet är skört. Prioritera och lägg tid på de ni älskar, medan ni kan.

Vila i frid.

Samma tanke

Jag hade också tänkt lägga in tråden till artikeln här. Blev klart berörd när jag läst innehållet men också av vilken omtanke släkten hade som hjälpte honom genomföra en av han sista önskningar i livet.

Det är trots allt ett väldigt svårt beslut att ta och det måste kännas hemskt för släkten även om de förstår hans vilja att få somna in för alltid.

Hoppas Joakim får vila i frid och att han spritt så mycket glädje de åren han levt att det räcker långt in i framtiden.

Kan förstå och stödjer hans val.

Min pappa var svårt sjuk i 11 år innan han fick sommna in den naturliga vägen.

Han berättade på slutet för oss hur han ofta hade funderat på att avsluta sitt eget lidande,men han valde alltid att kämpa vidare.

Att lida är inget liv inte heller att se sin kropp försvinna och uppleva hur den sakta bryts ner av sjukdomen med vetskapen på vilket sätt det kommer sluta.

I många fall kan det spara mycket smärta och djupa sår för alla människor att själv få ta beslutet om när man skall få gå vidare.

Och med säkerhet ett betydligt värdigare slut.

Last edited:
Precis som er andra blev jag ganska tagen av den artikeln, och förbannad för att det ska vara så åt helvete snett ibland

Fast en sak jag reagerade på var följande stycke i artikeln:

"Det var precis i gryningen och Joakim var på väg hem från jobbet som dörrvakt på Wärmdö krog. Upprymd och sugen på livets fart körde han i kapp med en kompis på Värmdöleden.
I 180 kilometer i timmen tappade han kontrollen och körde av vägen. Ödet tog en brutal vändning."

Hur man romatiserar det faktum att han körde åt helvete för fort efter att ha jobbat hela natten.

Det förtar inte det faktum att jag känner för familjen och tycker att Joakim och hans familj tagit rätt beslut, men jag tycker att formuleringen är felaktig.
Hade i mina ögon då varit bättre att bara beskriva det som en bilolycka.
Kan ju vara jag som läser det fel förstås :3freak

Hur som helst så hoppas jag att Joakim får vila i frid och att hans familj och vänner får ro i själen nu

Men för i helvete, sånt där gillar jag inte att läsa. Blir så förbannat deppig. :( Kan tillägga att jag inte läste mer än några rader.

R.I.P. :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...