tungjobbade bromsar på ktm640SM

har du fått nån skit på beläggen då? spraya rent skivan och ta ut och beläggen och lägg dem med slitytan upp!!! på en spisplatta. har du skit på dem kommer det att lukta fan! men det fungerar klockrent!

ang att lufta och blöda bromsarna:
om man matar med ny olja från oket utan att ta av locket på reservoaren. Hur fasen får du ut luften då?! i så fall borde det väl läcka någonstans... eller e det jag som e tappad. har aldrig gjort det på min mc, men har hydraliskta 4kolvsok (öppet system) på min DH-hoj och där går det i alla fall inte om man inte utan ta av locket...
fundersam bara. har jag fel: utbilda mig...

Har nu tvättat av skivan med bräkelen och haft beläggen ute. Tog ett fint sandpapper och slipade ner dom lite, luftade bromsen (fanns ingen luft). Sen kom regnet :död och jag fick skuta upp provåkningen...ska kolla ikväll om det har blivit bättre.

Annars så fick jag ett tips an hampe#66 igår. Han sa att det finns ett bromsbelägg som heter Premier som skulle vara riktigt bra.

Basse skrev:
Vad ska man använda då? Typ en fettspruta med bromsvätska i eller?
Såg att Ebbe tipsade om att sätta några buntband på bromshandaget när det är i botten och låta stå över natten och sen låta luften gå ut ur behållaren på styret, kanske kan va nåt? KOm inte ihåg om behållaren skulle vara öppen under natten också eller stängd?

Visst varför inte. Jag använde en liten oljepump som jag köpte på biltema för 29:-. fyllde den och sen satte en slang på nippeln till oket och börja pumpa. Men det finns många varianter! Den finns en variant på www.soe.se under meksidan!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back