Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blade skrev:Heter Den berömda Tungelstavägen väg 257??
Kallas HD kaféet för Rosenhill?
soppatorsken skrev:Japp.
Är det varmt och soligt kan man svänga förbi det som kallas "Gladö kvarn" och njuta av doften.
benkar skrev:Jo... och se upp för kalhyggekurvan... så sent som igår var en kromsläde ute och harvade där... Tyvärr många som gått av i den kurvan..![]()
benkar skrev:Jo... och se upp för kalhyggekurvan... så sent som igår var en kromsläde ute och harvade där... Tyvärr många som gått av i den kurvan..![]()
/B
Blade skrev:Är det alltså så att på bilden ovan ligger kaféet/OK mini längst till vänster på väg 257 och den underbara vägen heter 257, eller är det så att man följer vägen som går uppifrån och ned förbi Gladö Kvarn?
Ut å polera propellern j-a båtmarodör!wheelieman skrev:Snart dags att ta några varv därFick precis min premie för i år
Den har gått ner med nästan 60%
![]()
![]()
undrar om jag fick rätt premie! men ner gick den.
Så nu har jag råd och hänga med ut i år också![]()
Sweedo skrev:Ut å polera propellern j-a båtmarodör!![]()
Fast glöm inte att jag vill åka med...![]()
Pejo skrev:Där vi stod o väntade på flickorna som åkte fel, där är det, Blade.
benkar skrev:Själva "Slingerbulten" är markerad på kartan jag la upp, men man kan ju alltid börja/avsluta med vägen mot Gladö Kvarn/Tullinge. Går snickra ihop lite varierande rundor på södertörn, och som av en händelse köra "Slingerbulten" några gånger, åt olika håll...
/B
sege skrev:Konstig den där kurvan. Man VET att den kommer, man VET att den nyper ändå blir man förvånad varje gång man kommer dit.
Den är inte bättre nu när den har jättegropar i sig heller.
O ja! Skanssundsvägen är jäkligt bra nu, bra kvalitet på vägen och inte så mycket grus, helt klart värt ett par körningar fram och tillbaka och vill man sträcka ut hojen så kan man ju ta färjan över sundet till Mörkö och köra lite raksträcka.K-Micke skrev:Prova också vägen som går in till vänster vid Vårsta, mot färjan över Skanssundet. Mycket rolig väg, körde den igår.
wheelieman skrev:Fa.. ?!?! den glänser ju redan som om den vore kromad, efter 3mån flititgt polerande,
bara två veckor kvar tills sjösättning![]()
benkar skrev:Har ju alltid hävdat att du kör en krompråm... stämmer alltså...![]()
/B
wheelieman skrev:Japp......Och det är med andra ord sådana du inte klarar att köra ifrån på slingerbulten![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|