Tungelsta -> Sorunda rullgrus(sthlm)

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
:7peta
Ni som planerar att köra Tungelsta <---> Sorunda ta det j-t lungt eftersom att VV nu har vart där och vräkt ut rullgrus när dom lagat tjälskadorna, skulle nästan kunna tro att det är sandbilen som vart ute för att bekämpa det hala väglaget på vintern. Så ta det nu lungt, höll själv på att "dra till skogs" med hojen där i Torsdags. Detta gäller både rakor och kurvor, hoppas att detta hjälper någon så att vi slipper läsa något i tidningarna som vi INTE vill läsa.

Pewo skrev:
:7peta
Ni som planerar att köra Tungelsta <---> Sorunda ta det j-t lungt eftersom att VV nu har vart där och vräkt ut rullgrus när dom lagat tjälskadorna, skulle nästan kunna tro att det är sandbilen som vart ute för att bekämpa det hala väglaget på vintern. Så ta det nu lungt, höll själv på att "dra till skogs" med hojen där i Torsdags. Detta gäller både rakor och kurvor, hoppas att detta hjälper någon så att vi slipper läsa något i tidningarna som vi INTE vill läsa.

:Bugar STORT tack för INFO! Kanske dags för någon bra tråd/funktion med väginfo för olika delar av landet!?

Kort fråga, för en vecka sedan, var det bra väg (ej tjälskador) mellan Sorunda, via Grödby, till 4-vägskorsningen, och sedan mellan 4-vägskorsningen och Tungelsta bitvis sprayat markeringar för kommande lagningar vissa partier. Är det OK Sorunda, via Grödby, till 4-vägskorsningen? Och helt kört mellan 4-vägskorsningen och Tungelsta? Eller bara vissa partier?

/B

När jag åkte där igår (Torsdag) så körde jag om "grusbilen" mellan Tungelsta & 4 vägskorsningen ( mot sorunda ) och den var inte rolig. Det var i "spray markeringarna" som dom la grus och vad jag kom ihåg så var det sprayat ganska mycket även efter 4-vvägskorsningen, jag vet iof inte hur långt dom hunnit men jag skulle nog ta det riktigt "coolt" på hela den vägen. Det verkade som om dom hade "grusat" vägen från Sorunda ---> Tungelsta redan och nu arbetade sig tillbaka. Men det var mindre grus mot grödby än Tungelsta. Antar att du tänkte på den lilla svängen som du och oljedryparn tänkte anordna imorgon eller ? Hoppas att det är tillräkligt med info :) Och lycka till imorgon med körningrn, kan själv tyvärr inte dyka upp :(

Nu är det även gruslagningar mellan Sorunda och Grödby... :huvet (Men OK mellan Grödby och "4-vägskorsningen mittemellan Sorunad och Tungelsta") och var även skyltat för grus mellan "4-vägskorsningen" mot Rosenhill. Och vägen mellan Grödby och Nynäsvägen ska enligt uppgift också vara grusad...

Känns nästan som om någon försöker jaga bort oss från vägarna... :gnissla

/B

Nåja, i laglig fart är det ju faktiskt ingen fara. Dessutom försvinner gruset hyfsat snabbt. Men det förefaller vara en ganska dålig metod att laga vägar med, måste jag säga.

Körde där igår, det var inte alls kul nånstans. Skitväg har det blivit. Blev putterputter-långsamt.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna